نقش روانشناسان در مهار آسیب های اجتماعی یک ضرورت انکارناپذیر است

نقش روانشناسان در مهار آسیب های اجتماعی یک ضرورت انکارناپذیر است

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، مهدی میرمحمد صادقی رئیس دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: آسیب های اجتماعی موضوع مهم جهان و جامعه امروز ایران است و بکارگیری روانشناسان یک ضرورت انکارناپذیر در مهار و پیشگیری از این آسیب ها خواهد بود.

 وی افزود: خدمات روانشناسان به عنوان قشر متخصص می تواند از آسیب های اجتماعی پیشگیری کند و برای سلامت روان جامعه ایرانی باید به این قشر توجه جدی کنیم.

میرمحمد صادقی تاکیدکرد: توجه به روانشناسان یکی از اولویت های مهم سیاسی،‌ علمی و اجتماعی کشور به شمار می رود.

اهمیت روانشناسی سیاسی در بحران های اجتماعی

رئیس دفترمشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: روانشناسی سیاسی یکی از حوزه هایی است که می تواند دربحران های اجتماعی و سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.
صادقی افزود: روانشناسان در حوزه روانشناسی سیاسی می توانند به سیاستمداران آموزش دهند که دربحران های اجتماعی و سیاسی، چطور با مردم رفتار کنند و آسیبی از سوی رسانه ها به مردم وارد نشود.
برگزاری نخستین جشنواره روانشناسی و مشاوره

وی در ادامه از برگزاری نخستین جشنواره روانشناسی و مشاوره همزمان با دهمین بزرگداشت روز جهانی روانشناسی در سازمان ملل متحد در روز پنجشنبه ۳۱ فروردین ماه جاری خبر داد و گفت: این جشنواره با همکاری سازمان بهزیستی و دانشگاه شهید بهشتی و ۱۱ انجمن فعال در حوزه روانشناسی برگزار می شود.
صادقی با اشاره به ۳۱ فروردین ماه برابر با ۲۰ آوریل اظهارکرد: شعار روز جهانی روانشناسی با عنوان « ارتقای بهزیستی در قرن ۲۱ و مشارکت روانشناسان و مشاوران برای چالش ها و آسیب های اجتماعی، اقتصادی و محیطی» تعیین شده که جشنواره نیز با این محوریت، برگزار می شود.
وی، توجه به مشارکت دادن جامعه روانشناسان و ایجاد فرصت های معرفی روانشناسان اثرگذار را از اهداف نخستین جشنواره روانشناسی و مشاوره برشمرد و گفت: این جشنواره فرصتی است تا توجه سیاست گذاران و دولتمردان به اهمیت جامعه روانشناسان، جلب شود.


telegram2 files