لزوم ارائه خدمات آنلاین روان درمانی

لزوم ارائه خدمات آنلاین روان درمانی

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها با گسترش خدمات آنلاین روان درمانی می‌توان با فشار فزآینده و گسترده ناشی از عدم سلامت روان در سراسر جهان مقابله کرد.

رویترز در این خصوص می نویسد: متخصصان معتقدند منابع درمانی و خدمات آنلاین روان درمانی از قبیل کلینیک‌های مجازی و روان درمانی‌های وب محور می‌توانند با فشارهای ناشی از شیوع اختلالات روان بر جامعه مقابله کنند.

هفته گذشته سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: اختلال‌های روانی بخصوص افسردگی دلیل اصلی عدم سلامت روان و ناتوانی در سراسر جهان هستند. همچنین از سال ۲۰۰۵ میزان افسردگی بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته و کمبود حمایت‌های لازم از سلامت روان در کنار عدم نگاه مثبت به مبتلایان به این اختلال‌ها مانع از آن می‌شود که این بیماران درمان‌های مناسب را دریافت کنند.

“میشل رائوس” از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا می گوید: از طریق یک رویکرد غیرمنفعل می‌توان سیستم مراقبتی مجازی مازادی به وجود آورد که ظرفیت‌های لازم را به وجود آورده، کیفیت خدمات مراقبتی را بهبود داده و خدمات سلامت روان را موثرتر می‌سازد.

درمان روانشناختی وب‌ محور همچون “رفتار درمانی شناختی” آنلاین در درمان چندین اختلال از جمله افسردگی و اضطراب موثر بوده‌اند. پژوهشگران معتقدند ارزیابی‌های آنلاین، روان درمانی‌های وب محور و استراتژی‌های پژوهشی آنلاین این رشته را به طور قابل توجهی تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید:


telegram2 files