رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: امروز ثمره شکل گیری سازمان نظام روانشناسی را می بینیم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: امروز ثمره شکل گیری سازمان نظام روانشناسی را می بینیم

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، سلمان خدادادی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حادثه پلاسکو ما را متوجه بسیاری از مشکلات دیگر ساخت و به ما یاد داد که در مدیریت بحران نیازمند کمک تشکل های مردم نهاد هستیم.

وی در مراسم تجلیل از انجمن‌های علمی، موسسات غیردولتی و روانشناسان و مددکاران اجتماعی، مشاوران و روان‌پزشکان داوطلب در حادثه دلخراش ساختمان پلاسکو ، گفت: آتش نشان ها از یاد ما رفته بودند اما حادثه پلاسکو به ما یادآوری کرد که این قشر همواره در بدترین شرایط در کنار ما هستند و همچنین به ما آموخت در بحران های اجتماعی باید بسیاری از قدم های دیگر را برداریم.

وی ادامه داد: اولین تشکل هایی که در مواقع بحرانی به داد مردم می رسند تشکل های مرتبط به حوزه روانشناسی هستند.

خدادی با اشاره به شکل گیری سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در مجلس ششم، تاکید کرد: امروز شاهد ثمره این اقدام هستیم و امید است فعالیت روانشناسان در تمام زمینه ها گسترش یابد.

در ادامه این مراسم انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز گفت : در اجرای برنامه‌های مشاوره ای خود برای کودکان، زنان و سالمندان حساسیت بیشتری قائل هستیم.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها همچنین برای همکارانی که بستگان آنان در سوانح کشته شده اند اجرا می شود چراکه هرگونه همکاری می تواند یک کتاب خاطرات باشد و مداخلات ارتقاء سلامت برای آنان می تواند موثر باشد.

بندپی با تاکید بر برنامه‌های پیشگیرانه در آسیب های روانی، افزود: اکنون هشدار های زودرس در حال باز کردن جای خود در بحث جلوگیری از آسیب شدید در بحران است.
وی تصریح کرد: ایران جزء ۱۰ کشور بلاخیز دنیاست و ایرانیان در معرض تهدید انواع سوانح طبیعی و غیرطبیعی قرار دارند. ایران در آسیا بعد از کشورهای هند، پاکستان و بنگلادش رتبه چهارم کشورهای بلاخیز را دارد.

 

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files