مصرف اسیدهای چرب اُمگا ۳ برای مبارزه با آلودگی هوا سودمند است

مصرف اسیدهای چرب اُمگا ۳ برای مبارزه با آلودگی هوا سودمند است

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، پژوهشگران دانشگاه هاروارد طی مطالعه ای که بر روی موش ها انجام دادند، متوجه شدند اسید چرب اُمگا ۳ از بروز التهابات ناشی از اکسیدان‌های هوای آلوده کاسته و همچنین از بروز التهابات آتی جلوگیری می کند.

مدت‌هاست که ارتباط هوای آلوده با بیماری‌های ریوی، قلبی و سکته مغزی مشخص شده است. بر این اساس پژوهشگران ارتباط میان آلودگی هوا و بیماری‌های مغزی نظیر زوال عقل، بیماری های روانی و کاهش هوش، همچنین دیابت، بیماری کلیه و تولد زودرس را آشکار ساخته اند.

دکتر جینگ کنگ، سرپرست تیم پژوهش، در این خصوص می‌گوید: تغییرات پاتولوژیکی بسیار مهم هستند، چراکه تعیین کننده سازوکار بنیادین بیماری های مزمنی هستند که امروزه با آنها مواجهیم.

وی ادامه می دهد: ما متوجه شدیم نتیجه حاصل از آزمایش بر روی موش‌ها، در انسان‌ها نیز رخ می‌دهد، و بسیاری از بیماری‌های التهابی در انسان‌ها را می‌توان با  اسیدهای چرب اُمگا ۳ درمان کرد.

به گفته این پژوهشگر مصرف اسیدهای چرب اُمگا ۳ برای مبارزه با آلودگی هوا سودمند هستند.

مصرف ۲ تا ۴ گرم اسید چرب اُمگا۳ در روز، معادل دوزی است که به موش‌ها داده شد. دو تا چهار گرم از اسید چرپ امگا ۳ معادل تقریبا دو وعده ۸۵ گرمی از ماهی آزاد یا شاه ماهی است.

همچنین روغن تخم کتان حدود ۵۰ درصد اسید چرپ امگا ۳ را داراست و مکمل امگا ۳ هم به طور گسترده در دسترس هستند، اما قبل از مصرف آن‌ها باید با پزشک مشورت کنید. سال گذشته یک مطالعه دیگر نشان داده بود مصرف بیش از اندازه امگا ۳ با بروز سرطان پروستات در مردان مرتبط است.

بیشتر بخوانید:


telegram2 files