مداخله موثر در شکست‌های عاطفی دانشجویان بررسی می شود

مداخله موثر در شکست‌های عاطفی دانشجویان بررسی می شود

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حمید یعقوبی مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم اظهار داشت: یکی از مسائلی که این روزها مطرح است موضوع تنظیم یا آموزش روانشناسان برای مداخله موثر در شکست‌های عاطفی دانشجویان است که با توجه به ورود به فضای جدید دانشگاهی  و سنی که در آن قرار دارند و تعامل با جنس مخالف، در این مسیر ممکن است دچار اشتباهاتی شوند که نیاز به مراجعه به مراکز مشاوره وجود خواهد داشت و این مساله در بیست و هشتمین همایش مراکز مشاوره دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در بیست و هشتمین همایش مراکز مشاوره دانشگاه‌ها ، روسای این مراکز در دانشگاه‌های دولتی هستند ادامه داد: در حال حاضر در بیش از ۱۱۰ دانشگاه دولتی، مرکز مشاوره وجود دارد و ما امیدواریم به همین تعداد شرکت کننده در این گردهمایی داشته باشیم.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم افزود: در این گردهمایی دو روزه مباحث و برنامه‌هایی که باید مراکز مشاوره در سال آینده انجام دهند بررسی می‌شود و همچنین ارزیابی از عملکرد سال گذشته این مراکز را خواهیم داشت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بررسی طرح دانشگاه عاری از دخانیات از دیگر موضوعاتی است که در بیست و هشتمین همایش مراکز مشاره دانشگاه‌ها مطرح می‌شود و مراکز مشاوره در این رابطه توجیه خواهند شد و دانشگاه‌هایی که این طرح را اجرا کرده‌اند از تجارب خود در این زمینه خواهند گفت.

دکتر یعقوبی در ادامه افزود: طرح پیام یا پیشگیری از مصرف مواد و همچنین چارچوبی که دانشگاه‌ها لازم است در محیط دانشگاه برای آن تلاش کنند مورد گفت و گو قرار گرفته و جلسه توجیهی برای مدیران برگزار خواهد شد که در چارچوب طرح قرار گیرند.

وی در خصوص این طرح گفت: در طرح پیام نقش روانشناسان و مشاوران، نقش اساتید و همچنین نقش دانشجویان داوطلب که در قالب کانون همیاران سلامت روان در دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند مشخص می‌شود.

مدیرکل مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت علوم در پایان خاطرنشان کرد:  همچنین کارگروهی در مراکز مشاوره خواهیم داشت که برای تعامل با کمیسیون موارد خاص ایجاد شده است و این کمیسیون باید توجیه باشد که در رابطه با دانشجویانی که مشروط هستند، افت تحصیلی دارند و یا در معرض اخراج هستند و ممکن است دچار مشکلات روانشناختی باشند چطور رفتار کند و چه ارزیابی داشته باشد و چه مشورت های تخصصی به کمیسیون موارد خاص در این موارد بدهند. بنابراین یکی دیگر از موضوعاتی که در بیست و هشتمین همایش مراکز مشاوره دانشگاه‌ها به آن پرداخته می شود عملکرد این کارگروه‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


telegram2 files