ساخت یک ربات برای سالمندان تنها

ساخت یک ربات برای سالمندان تنها

به گزارش سایک نیوز به نقل از روزنامه سپید، پژوهشگران برای سالمندانی که تنها زندگی می‌کنند، رباتی با نام «هوگو» طراحی کرده‌اند که موجب تحریک فعالیت‌های مغزی این افراد می‌شود.

این ربات به‌خوبی با سالمندان بالای ۶۵ سال تعامل می‌کند و امید به زندگی را در آنان بالا می‌برد. این پژوهشگران معتقدند فایده این ربات این است که فرد سالمند را تشویق می‌کند که سال‌های بیشتری فعال و مستقل بماند و همچنان با جامعه ارتباط داشته باشد. این ربات به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که خودش می‌تواند، در فضای داخل خانه حرکت کرده و به این‌طرف و آن‌طرف برود. هوگو همچنین می‌تواند انسان و اشیاء را از هم تشخیص بدهد.

هوگو می‌تواند بشنود، ببیند، احساساتش را نشان دهد و حتی صحبت کند و به این شکل همدم این افراد تنها می‌شود. همان‌طور که مهندس برق این پروژه می‌گوید چالش‌های فنی پیش رو برای ساخت این ربات زیاد بوده است چون این ربات قادر است کارهای زیادی انجام بدهد. این ربات در حال حاضر در چند خانه سالمندان در پرتغال آزمایش می‌شود.

پژوهشگران و مهندسان این طرح در حال حاضر مشغول کار روی این موضوع هستند تا ربات بتواند بین خود فرد سالمند و دوست، فامیل و پرستار او ارتباط برقرار کند. پس از ساخت و طراحی، و آزمایش، پژوهشگران باید بتوانند این فناوری رباتیک را به بازار عرضه کنند.

خورخه دیاس، مهندس برق و یکی از اعضای این گروه رباتیک، می‌گوید: «اگر کارگزاران حوزه بهداشت متقاعد بشوند که این فناوری می‌تواند راه‌حلی برای چالش‌های جمعیتی در اروپا باشد، آن موقع می‌توان بازاری برای ارائه آن در نظر گرفت که برای بهبود و توسعه خود فناوری به کار می‌آید.»

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files