به بهداشت روان دانشجویان پزشکی توجه شود

به بهداشت روان دانشجویان پزشکی توجه شود

به گزارش سایک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام علی قنبری هاشم آبادی رییس شورای سیاستگذاری بهداشت روان دانشجویان وزارت بهداشت اظهار داشت: نیازمند زمینه سازی برای عملکرد آگاهانه در حوزه بهداشت روان دانشجویان هستیم که ارتقاء سلامت روان در دانشجویان علوم پزشکی یک ضرورت است.

وی افزود: باید با انجام پژوهش های کاربردی، اطلاعات و آمار قابل استنادی را جمع آوری نماییم تا سال به سال میزان آسیب های اجتماعی در میان جوانان کاهش یابد.

وی در ادامه با اشاره به نیاز ۲ هزار و ۷۰۰ کارشناس برای رسیدگی به مسائل ۴۵ هزار دانشجو در دانشگاههای علوم پزشکی افزود: این نیاز سنجی در مرکز سیاستگذاری بهداشت روان دانشجویان وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفته است.
هاشم آبادی در خصوص تعداد کارشناسان مشاوره و آمار افراد در قیاس با مراجعان تصریح کرد: بررسی ساختار ادارات مشاوره دانشجویی دانشگاه ها، پاسخگوی سوالات متعدد است که در صورت نیاز تغییراتی را در این بخش اعمال می کنیم و این تغییرات با مشارکت معاونان فرهنگی–دانشجویی و روسای ادارات مشاوره دانشگاههای علوم پزشکی منطقه تهران و همچنین کسب اطلاعات، آمار صحیح و کامل از وضعیت مراکز است.
وی از ۲۴ هزار ساعت آموزش در حوزه سلامت روان به دانشجویان خبرداد و خاطرنشان کرد: باید اثرگذاری آموزش ها بر میزان آسیب ها را نیز برآورد کنیم و هدفمند به سلامت روان دانشجویان نگاه کنیم.
وی همچنین افزود: آمار پژوهش ها در کشور بالاست و باید به این سوال پاسخ دهیم که چند درصد پژوهشها و پایان نامه ها در دانشگاهها مربوط به دانشجویان می شود که با توجه به فعالیت ها در حوزه بهداشت و درمان و اهمیت اقدامات پیشگیرانه، قدرت اثرگذاری و جلوگیری از هزینه ها هنوز آمار و اطلاعات کامل نداریم یا بسیار کم داریم.
وی افزود: دانشجویان علوم پزشکی با ویژگی بالندگی و رشد می توانند زمینه ساز ارتقاء جامعه باشند، لذا توجه به سلامت روان این قشر از فرهیختگان جامعه که در سلامت جامعه نقش اساسی دارند، بسیار ضروری است.
بیشتر بخوانید:


telegram2 files