نخستین مرکز آموزشی ویژه مبتلایان به بیماری های مزمن روانی افتتاح شد

نخستین مرکز آموزشی ویژه مبتلایان به بیماری های مزمن روانی افتتاح شد

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اصغر باقری رئیس سازمان بهزیستی استان تهران گفت: این مرکز در ۵۷۰ متر مربع در سه طبقه و با داشتن هزار پرونده بیماران اعصاب و روان و ظرفیت ارایه خدمات روزانه به ۶۰ نفر، راه اندازی شده است.

 وی در این خصوص افزود: در این مرکز، خدمات درمانی ، توانبخشی، اجتماعی، مشاوره، آموزش خانواده ، هنر درمانی ، کاردرمانی، سایکودرام (تئاتر درمانی ) و حرفه آموزی به بیماران روانی مزمن ارائه می شود و آنان در بخش حرفه آموزی، مهارت هایی همچون ادبیات ، شعرخوانی ، موسیقی ، سفال و معرق که استعداد و زمینه آن را دارند و براثر بیماری آنها را فراموش کرده اند دوباره فرا می گیرند.

باقری ادامه داد: بیماران در این مرکز با دریافت مشاوره و خدمات لازم از طریق۱۰ مددکار و سه پزشک، حتی می توانند گواهینامه های فنی و حرفه ای را کسب کنند و کارفرمایان آن را بکار گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی استان تهران با بیان اینکه خدمات ارائه شده در این مرکز برای بیماران روانی مزمن تحت پوشش سازمان بهزیستی رایگان است، خاطرنشان کرد : هم اکنون سه مرکز روزانه بیماران مزمن در تهران فعالیت دارند و دو هزار و ۲۰۰ بیمار روان مزمن نیز در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان تهران بسر می برند که ۶ مرکز آن مربوط به زنان است.

وی در پایان گفت: ۶۷۰ بیمار روان مزمن در تهران نیز تحت پوشش خدمات در منزل هستند.


telegram2 files