مشاوره باید جزء مشاغل سخت محسوب شود

مشاوره باید جزء مشاغل سخت محسوب شود

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: در قرنی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی با جاذبه‌های خاص خود وجود دارد اما زندگی اجتماعی را دچار مشکلات عدیده کرده است که اگر به این مسائل توجه نکنیم روند آسیب‌های اجتماعی را افزایش خواهند داد.

وی ادامه داد: بی هدفی، فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی و اخلاقی، طرد زندگی اجتماعی و مسائل این چنینی موجب افزایش آسیب‌هایی همچون اعتیاد و طلاق شده است که البته این افزایش، روندی جهانی دارد.

بندپی تصریح کرد: در مداخلات به هنگام، افرادی که دچار بحران، اضطراب، عدم آرامش می‌شوند، نیاز به دریافت مشاوره دارند که افزایش دو برابری ظرفیت سامانه مشاوره ۱۴۸۰ در همین راستاست. به این علت که تا پیش از این فضای استانداردی در این سامانه نداشتیم، افراد پشت خط می‌ماندند و نمی‌توانستیم خدمات مشاوره را به نحو مطلوبی ارائه دهیم اما با دستور رئیس جمهور مبنی بر آنکه خدمات مشاوره مورد حمایت قرار گیرند ظرفیت این مرکز دو برابر شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه با بیان اینکه مشاوره باید جزء مشاغل سخت محسوب شود، ادامه داد: مشاوران و روانشناسان بار مسائل و مشکلات افراد را به لحاظ روانی همراه خود دارند.

وی همچنین در مورد سامانه ۱۴۸۰ افزود: بیش از ۷۰ درصد متخصصان این مرکز را زنان تشکیل می‌دهند.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files