طرح تاب آوری اجتماعی در کشور اجرایی می شود

طرح تاب آوری اجتماعی در کشور اجرایی می شود

به گزارش سایک نیوز به نقل از مهر، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: طرح تاب آوری اجتماعی در سراسر کشور اجرایی می شود. لازم به ذکر است این طرح یکی از مهمترین برنامه های این معاونت در کشور است که اکنون در برخی از مناطق کشور اجرا می شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح کاهش خشونت ها، تنش و نزاع در خانواده و جامعه است. طرح تاب آوری اجتماعی یک طرح عمومی مانند اقتصاد مقاومتی است.

مولاوردی گفت: : طرح توان افزایی و ارتقاء تاب آوری اجتماعی بانوان در قالب طرح های امید اجتماعی اجرایی می شود.

وی اجرای این طرح را موجب افزایش قدرت تحمل و سازگاری فرد در برخورد با مشکلات عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح حفظ و ارتقاء سلامت روانی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یک طرح بر اساس طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در یک شهر به صورت پایلوت اجرا شده است، گفت: این طرح آماده شده و برای آن شاخصهایی مشخص شده و  اجرای این طرح در استانها مورد بررسی قرار داده شده است.

وی افزود: در این طرح زنان سرپرست خانوار بالای ۶۵ سال با توجه به تعداد زنان ۱۵ استان انتخاب و این طرح به دبیر خانه مرکز امور اجتماعی فرهنگی وزارت کشور و دبیر خانه شورای اجتماعی کشور ارسال شد.

مولاوردی در پایان تصریح کرد: امید است با اجرای این طرح با تامین اعتبار، توانمند سازی اختصاصی زنان سرپرست خانوار انجام شده و در این استان نیز اجرایی شود.

 

بیشتر بخوانید:


telegram2 files