رئیس دانشگاه علامه طباطبایی: به شدت با موضوع انتقال مخالفیم

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی: به شدت با موضوع انتقال مخالفیم

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه گرایش روانشناسی بالینی باید در دانشگاه‌های وزارت علوم و به شیوه گذشته تدریس شود، افزود: این رشته مبنای شناختی و علوم انسانی دارد و نمی‌توان آن را با فضاهای پزشکی درآمیخت.

وی در ادامه تصریح کرد: به شدت با انتقال بعضی گرایش های روانشناسی علی الخصوص “روانشناسی بالینی” به وزارت بهداشت مخالف هستیم چرا که مبنای این رشته در علوم انسانی ریشه دارد و نیازمند فضاهای شناختی است که این فضاها در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم فراهم است.

دکتر سلیمی افزود: انتقال گرایش روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت به این معنا است که ما بپذیریم درمان‌های روانشناختی افراد مبتلا به اختلالات روانی، دارومحور و تنها مبتنی بر شناخت فیزیولوژی است. در حالی که ما معتقد هستیم درمان اصلی، شناخت‌محور و مبتنی بر فرآیندهای شناختی صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان با تاکید بر اینکه گرایش روانشناسی بالینی باید به شیوه گذشته در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت علوم تدریس شود، اظهار داشت: ما دانشگاهیان معتقدیم شیوه، روش و بنیاد معرفت‌شناختی روانشناسان کاملا با حوزه‌های پزشکی و درمانی متفاوت است و باید متفاوت نیز باقی بماند و این امکان در صورتی فراهم است که در دانشگاه‌ها و بر اساس برنامه‌های متفاوت تدریس شود.


telegram2 files