هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور ثبت می شود

هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور ثبت می شود

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، دکتر ناصر صبحی قراملکی مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره بر این موضوع که جوانان و زوج های جوان آموزش مهارت های لازم ارتباطی ندیده اند، اظهار کرد: متاسفانه در هر ساعت ۱۹ طلاق در کشور رخ می دهد.

دکتر صبحی ادامه داد: در هر ساعت ۱۹ طلاق و در یک شبانه روز ۴۵۰ طلاق در کشور ثبت می شود که متاسفانه نشان می دهد جوانان ما آموزش مهارت های ارتباطی ندیده اند.

وی با تاکید بر این که برای رفع این مسئله باید از روش های علمی بهره برد، گفت: نباید مسایل زندگی را تنها با تجربه های شخصی رفع کنیم و نیاز است از مشاوران بهره گرفت.

وی با تاکید بر این که ازدواج بر روی سلامت انسان تاثیر می گذارد،افزود: افزایش طول عمر و بهبود سلامت روان از اثرات ازدواج موفق است و این در حالیست که اگر خانواده ها سلامت روان نداشته باشند جامعه نیز دچار بحران می شود.

صبحی با اعلام این که جوانان در ابتدای زندگی مشترک هیچ مهارتی از نظر شیوه برخورد با مسایل زندگی ندارند، اضافه کرد: آگاهی از مهارت های پیش از ازدواج، حین و پس از ازدواج ضروری است.

وی در خصوص ملاک های زنان و مردان برای انتخاب همسر و تفاوت های این ملاک ها افزود: ملاک های اصلی مردان در انتخاب همسر، زیبایی ظاهری و زنان شخصیت همسرشان برای ازدواج است.

وی تاکید کرد که این باور که بعضی گمان می کنند با ازدواج با فردی خاص صد در صد خوشبخت یا بدبخت می شوند، کاملاً اشتباه است.

دکتر صبحی یکی دیگر از موضوعات مهم در امر ازدواج را آگاهی طرفین از وظایف خود اعلام کرد و افزود: برخی از جوانان زمانی که وارد زندگی مشترک می شوند، هیچ اطلاعات و آگاهی از وظایف خود در قبال یکدیگر و در زندگی مشترک ندارند.

ور در پایان علاقه طرفین به یکدیگر، شناخت، اقتصاد خانواده و همچنین روابط جنسی را از مسایل مهم در ازدواج اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار و پس از اعتیاد، خیانت زناشویی بیشترین عامل طلاق است.


telegram2 files