وقتی تکنولوژی به کمک روانشناسی می آید

وقتی تکنولوژی به کمک روانشناسی می آید

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، پژوهشگران طی یک پروژه جدید در کالج دانشگاهی لندن اپلیکیشنی را با هدف کمک به کاهش افسردگی و اضطراب طراحی کردند.

تلگراف در این خصوص می نویسد: این برنامه جدید که PocketSmile نام دارد، تصویر لبخندهای مختلف را در جهت ایجاد امید و انگیزه به گوشی‌های هوشمند کاربران در طول روز می‌فرستد.

پژوهش های اخیر نشان می‌دهد زمانی که مردم لبخند زدن را ببینید، عضلات مرتبط با لبخند آنها از لبخند دیگران تاثیر می‌گیرد. زیرا این احساس مسری بوده و به دیگران نیز انتقال پیدا می‌کند.

 

پژوهشگران معتقدند که احساسات و بیان آنها دقیقا در یک زمان اتفاق می‌افتد، به طوری که تحریک یکی، به طور خودکار دیگری را فعال می‌کند. بنابراین خندیدن یا دیدن یک لبخند، حتی در زمانی که شما احساس شادی نمی‌کنید می‌تواند افکار شاد را در شما بوجود بیاورد.

این اپلیکیشن جدید دارای اثرات مفید در خلق و خوی افراد بوده و می‌تواند برای درمان افراد افسرده مورد استفاده قرار گیرد. البته این اپلیکیشن برای افرادی که دارای افسردگی‌های شدید هستند مناسب نبوده و تنها راهکاری بلند مدت برای پیشگیری از افسردگی یا درمان افسردگی‌های خفیف است.

این برنامه می‌تواند تا زمان مراجعه افراد به روانشناس یا روانپزشک به آنها کمک کند. این تیم پژوهشی امیدوار است که بتواند در آینده بر روی پروژه‌هایی کار کند که با تغییر صدا، اضطراب و استرس را در کاربران کم کند و یا با ایجاد آواتار از چهره‌ای دلخواه به آرام شدن کاربران کمک کند.

بیشتر بخوانید:
۷ موضوعی که افسردگی را تشدید می کند
افسردگی فصلی را در کنترل خود درآورید
زنان ۲ برابر بیشتر از مردان دچار افسردگی می شوند
اضطراب چگونه احساسی است؟


telegram2 files