نگهداری از حیوانات خانگی برای بیماران اعصاب و روان مفید است

نگهداری از حیوانات خانگی برای بیماران اعصاب و روان مفید است

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، پژوهشی جدید مشخص کرده است که نگهداری از حیوانات خانگی به درمان اختلالات روانی کمک می‌کند.

این پژوهش در حالی به این نتیجه رسیده است که در آمریکا از هر ۵ نفر بزرگسالان یک نفر به مشکلات روحی و روانی مبتلا است.

گفتنی است که بسیاری از مبتلایان به مشکلات روان، احساس تنهایی شدیده داشته و احتمالا به خاطر رفتار و افکار خود منزوی می شوند و در نتیجه معمولا موقعیت اجتماعی قبلی و ارتباطات خود را از دست می دهند.

پژوهش های جدید به بررسی تاثیر نگهداری از یک حیوان خانگی در احساس امنیت و رفاه افراد دارای اختلالات روحی و روانی می‌پردازد.

این پزوهش به سرپرستی هلن بروکس از دانشگاه منچستر در انگلستان و با ۵۴ شرکت کننده‌ای که تحت مراقبت‌های خدمات بهداشت روانی در منچستر و همپتون جنوبی در انگلستان بودند، انجام گرفته است.

شرکت‌کنندگان این پژوهش حداقل ۱۸ سال سن داشتند و همگی به اختلالات شدید روانشناختی مبتلا بودند.

در این پژوهش، که به صورت رو در رو با داوطلبان حدود ۲۰ تا ۹۰ دقیقه مصاحبه می شد، پژوهشگران از آنها می خواستند تا بسته به درجه اهمیت به اعضای شبکه اجتماعی خود رای دهند.

شبکه اجتماعی فرد شامل دوستان، خانواده، متخصصان مراقبت‌های بهداشتی، سرگرمی‌ها، مکان‌ها، فعالیت‌ها و اشیاء مورد علاقه آنها بود.

از شرکت کنندگان در این پژوهش پرسیده شد که چه کسی و یا چه چیزی در سلامت روان شما تاثیر مثبت دارد. از میان مصاحبه شوندگان، بیش از ۴۶ درصد یعنی ۲۵ نفر اظهار کردند که حیوان خانگی به آنها در درمان بیماری روانی کمک می‌کند.

آنها اظهار کردند که مراقبت از حیوان خانگی به آنها احساس مالکیت و امنیت و آرامش بخشیده و این حیوانات به صاحبان خود احساس پذیرش بی قید و شرط را انتقال می‌دهند.

به گفته آنها حیوان خانگی هرگز مانند انسان‌ها با آنها وارد بحث و مجادله نشده و با نگاههای سنگین و غضب آلود آنها را نمی‌آزارد. همچنین آنها در مورد حیوانات این اطمینان خاطر را داشتند که هرگز ترک‌شان نکرده و در کنارشان می‌مانند که همین امر سبب امنیت خاطر و بوجود آمدن احساس آرامش می‌شود.

به چاپ رسیده است BMC PSYCHIATRY یافته‌های این پژوهش در مجله


telegram2 files