ارتقاء سلامت اجتماعی در گرو سلامت روان

ارتقاء سلامت اجتماعی در گرو سلامت روان

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری سلامت، رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: بخش عمده ای از سلامت اجتماعی مردم با سلامت روان تامین می‌شود و به همین دلیل، برنامه‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سه سطح داریم.

دکتر مجید رضازاده رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در گفتگو با برنامه «ره آورد» شبکه رادیویی سلامت اذعان داشت: سلامت اجتماعی اولویت این سازمان است. زمانی که قرار است یک سازمان بار آسیب‌های اجتماعی را به دوش بکشد و از تحمیل هزینه و بار این آسیب‌ها به جامعه جلوگیری نماید، اهمیت ارتقای سلامت اجتماعی دوچندان می‌شود.

رضازاده با تاکید بر این‌که تمایل ما بر تمرکز برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقاء سلامت اجتماعی است، خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از سلامت اجتماعی مردم با سلامت روان تامین می‌شود و به همین دلیل، برنامه‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سه سطح داریم.

آموزش مهارت‌های زندگی و فرزندپروری از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی در راستای ارتقای سلامت اجتماعی است که این مقام مسؤل بدان اشاره و بیان داشت: غربالگری در سطح دوم برنامه‌های پیشگیری ما قرار دارد و برای کودکان ۶-۳ سال غربالگری اضطراب اضافه خواهد شد که با تشخیص به موقع از ایجاد آسیب‌های اجتماعی در سنین بالاتر پیشگیری می‌شود.

رضازاده یادآور شد: با همکاری بخش غیردولتی، ۱۴۰۰ مرکز مشاوره عمومی و ۲۰۰ مرکز مشاوره تخصصی برای اجرای برنامه‌های غربالگری این سازمان مشخص شده‌اند که با مراجعه به سایت سازمان بهزیستی، آدرس این مراکز قابل مشاهده است.


telegram2 files