لیست موسسات آموزش عالی بدون مجوز اعلام شد

لیست موسسات آموزش عالی بدون مجوز اعلام شد
به گزارش سایک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کارن ابری نیا مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم با اشاره به ۲ نوع موسسه آموزش عالی غیردولتی گفت: موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی دوره های مقطع دار کاردانی تا کارشناسی را برگزار می کنند در حالیکه موسسات آموزش عالی آزاد با برگزاری دوره های کوتاه مدت غیررسمی به شرکت کنندگان یک گواهینامه می دهند که هرچند در جای خودشان مهم هستند اما این دوره ها منجر به اخذ مدرک رسمی نمی شود.
وی با بیان اینکه حمایت از این موسسات مورد توجه است، افزود: بعنوان مثال دانش آموخته موسسه غیرانتفاعی در صورت تمایل به مهارتی خاص (نقشه کشی، مدیریت کسب و کار و..) می تواند آن را در موسسات آموزش عالی آزاد آموزش ببیند.
مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم بیان کرد: حدود ۱۴۰ موسسه آموزش عالی آزاد با مجوز رسمی از وزارت علوم در سراسر کشور وجود دارد که البته اغلب آنها (حدود ۸۰ درصد) در تهران فعالیت می کنند.
ابری نیا اظهار داشت: مدارک این موسسات مورد تایید وزارت علوم است اما متاسفانه به دلیل برخی نابسامانی ها در گذشته تعدادی از موسسات در سطح کشور بدون مجوز از وزارت علوم فعالیت می کنند.
به گفته وی، موسسات فاقد مجوز درصورتی که هرچه سریعتر برای گرفتن مجوزهای لازم اقدام نکنند باید فعالیت خود را متوقف کنند.
ابری نیا بیان کرد: موسسات آموزش عالی آزاد طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از یکی از دو وزارت آموزش و پرورش (برای برگزاری دوره های آموزشی قبل از دیپلم) یا وزارت علوم (برای برگزاری دوره های آموزشی دیپلم به بالا) و وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی  مجوز فعالیت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از تعداد موسسات آموزش عالی آزاد در دست نیست، اعلام کرد: به محض پی بردن به فعالیت چنین موسساتی با آنها برخورد صورت میگیرد و تاکنون با هشت موسسه برخورد شده است.
موسسات آموزش عالی دارای مجوز از وزارت علوم  در سایت این وزارت موجود است و علاقمندان می توانند پس از کسب اطمینان از مجاز یا غیرمجاز بودن نسبت به ثبت نام برای گذراند دوره های آموزشی اقدام کنند.
لیست موسسات آموزش عالی غیرمجاز به شرح زیر است:
۱- موسسه خوارزمی 
۲- مدرسه بازرگانی تهران 
۳-موسسه آموزش عالی ایران و کانادا
۴-مرکز آموزش انجمن ایران و کانادا
۵-بنیاد آموزش مجازی ایرانیان
۶-بنیاد علمی دانش پژوهان
۷-دپارتمان راهیان نفت
۸-موسسه روانشناسی کوثر
۹- موسسه نصیر
۱۰-موسسه آموزش عای آزاد پروشات
۱۱-موسس آموزشی بن ژیوار
۱۲-موسسه سنجش و دانش
۱۳-موسسه عمران پایه


telegram2 files