شبکه چهار میزبان مناظره ای در مورد نقش روانشناسان در طلاق

شبکه چهار میزبان مناظره ای در مورد نقش روانشناسان در طلاق

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان، مجله علوم انسانی زاویه کاری از گروه معارف و اندیشه شبکه چهارم سیما، ۲۸ مهرماه ساعت ۲۱ با محوریت موضوع خانواده، از آنتن این شبکه پخش می شود.

 

در این برنامه که در قالب میزگردی با حضور ابراهیم فیاض، جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران، دکتر شهریار شهیدی، روانشناس،دکتر محمدعلی مظاهری، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود به سوالات متعددی پیرامون مساله خانواده، طلاق پاسخ داده می شود.

 

بر پایه این گزارش، برنامه زاویه در این هفته در صدد پاسخ به این پرسش است که «روانشناسان و مشاوریت تا چه اندازه توانسته اند طلاق را کاهش دهند». همچنین، برخی دیگر از مباحث که مطرح می شود به شرح ذیل است:

 

۱٫جناب آقای فیاض شما بر اساس چه پژوهشی به این نتیجه رسیده اید که: اکثر طلاق ها زیر سر روان شناسان و مشاوران است و بر پایه چه شاقولی می توان پذیرفت نتیجه به دست آمده دقیق و درست است؟

 

۲٫آیا روان شناسان و مشاوران واقعا مردم را به طلاق دعوت می کنند یا صرفا راه و چاه را به مردم می گویند و این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند چه کار کنند؟ به عبارتی آیا مشاوره نوعی توصیه یا شبیه پند و اندرز و تشویق و فرمان به کاری است یا ارائه دهنده نقشه راه و راهکارها؟

 

۳٫اگر بپذیریم مشاوران و روان شناسان سهم بزرگی در طلاق دارند در این حالت این خطای روان شناسان خطایی سیستمی و ذاتی و غیرقابل درمان است یا خطایی غیرسیستمی و قابل علاج؟

 

۴٫چرا از میان عوامل رنگارنگ اقتصادی، فرهنگی و شخصیتی مشاوران و روان شناسان را عامل اکثر طلاق ها معرفی می کنیم؟

لازم به ذکر است این برنامه به دنبال ادعایی در مورد نقش روانشناسان در افزایش طلاق تهیه و پخش خواهد شد.


telegram2 files