دانشگاه صنعتی شریف، میزبان متخصصان علوم شناختی و روانشناسان کشور شد

دانشگاه صنعتی شریف، میزبان متخصصان علوم شناختی و روانشناسان کشور شد

به گزارش سایک نیوز به نقل از روابط عمومی داشگاه صنعتی شریف، پنجمین دوره ارائه پیشرفت طرح های پژوهشی مصوب و تحت حمایت “ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی” به سرپرستی دکتر علی مقداری در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید.
در این نشست، ۳۶ طرح پژوهشی در حوزه علوم شناختی در سه بخش مهندسی، علوم اعصاب، و روانشناسی، توسط اساتید و پژوهشگران داخلی به صورت شفاهی و یا پوستری ارائه گردید.
بنا بر این گزارش، مطالعه‌ی ژنتیک بر روی دو خانواده‌ی مبتلا به بیماری نورودژنراتیو همراه با عقب ماندگی ذهنی/ اتیسم، بررسی اثرات اعتیاد به مورفین و روند ترک آن بر جنبه‌های شناختی تصمیم‌گیری بر پایه تأخیر و یا تلاش در مدل حیوانی موش آزمایشگاهی، طراحی و پیاده سامانه سنجش شناختی جهت تایید صلاحیت رانندگان، طراحی و ساخت یک ربات برای تعامل با کاربران با تمرکز بر تشخیص، بهبود و توانبخشی فاکتورهای شناختی و تشخیص زیرگروه‏های اختلال ADHD براساس سیگنال ‏های مغزی و استفاده از مولفه‌های عصبی در رویکرد درمانی با نوروفیدبک بر مبنای تکالیف کامپیوتری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از جمله طرحهای جذابی ست که در این نشست ارایه شده است.
گفتنی ست؛ ماهیت بین رشته ای بودن طرح ها، سبب تنوع تخصص های حاضر در این نشست اعم از مهندسان، پژوهشگران علوم پایه، روانشناسان و … گردیده بود. در پایان نیز ناظران تعیین شده از طرف ستاد به ارزیابی میزان پیشرفت هر یک از طرح ها پرداختند.

 


telegram2 files