بزرگترین شبکه های مشاوره و مددکاری کشور در ناجا

بزرگترین شبکه های مشاوره و مددکاری کشور در ناجا

به گزارش سایک نیوز به نقل از پایگاه خبری نیروی انتظامی کشور ، سرهنگ  حمیدی فر مدیر کل مرکز مشاوره ناجا اظهار داشت : شبکه های مشاوره و مددکاری در ناجا ، بزرگترین شبکه مشاوره در کشور است.

وی با اشاره به اینکه شبکه های مشاوره و مددکاری در ناجا ، بزرگترین شبکه مشاوره در کشور است بیان داشت : پیچیدگی روز افزون در عرصه زندگی اجتماعی، حوزه نیازهای اجتماعی را پیچیده کرده و از این رو نیازهای زندگی اجتماعی در بخش های انتظامی،خدمات انتظامی و مشاوره ای، ضرورت حضور پلیس در بین مردم را بیش از هر زمان دیگری نمایان می سازد .

سرهنگ حمیدی فر تاکید کرد : هر قدر جامعه گسترده تر و روابط افراد پیچیده تر باشد نیاز به ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره بیشتر احساس می شود.

وی به نقش مراکز مشاوره در نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی ضمن ارتقاء سطح آگاهی و شناخت عمومی ،در جهت پیشگیری و کاهش مشکلات و معضلات فردی ،اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام های موثر و مثبتی برداشته و خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه می دهند.

مدیر کل مرکز مشاوره ناجا در این باره افزود : مشاوره پلیس، بیانگر نگرش جامعه محوری نیروی انتظامی است و نتیجه کار این مراکز به نحو مستقیم و غیرمستقیم به تامین امنیت در جامعه منجر خواهد شد. در واقع مشاوره و راهنمایی یکی از بهترین راهکارهایی است که می‌تواند در پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی و حتی صلح و سازش بین افرادی که دارای اختلاف هستند بسیار موثر و مفید باشد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد از کل پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری به مصالحه ختم شده است بیان داشت:تعاملات سازنده بین مراکز مشاوره و مددکاری ناجا با ادارات برون سازمانی خصوصا بهزیستی و کمیته امداد،  نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارد.

مدیر کل مرکز مشاوره ناجا در پایان با بیان اینکه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از مهمترین آسیب های حال حاضر جامعه می باشند افزود: روانشناسان و مددکاران وظیفه دارند با ارائه آموزش های لازم خصوصا آگاه سازی والدین ، از شیوع هر چه بیشتر آسیب ها جلو گیری کنند.


telegram2 files