آغاز اجرای طرح ملی شیوع شناسی اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان در خراسان‌شمالی

آغاز اجرای طرح ملی شیوع شناسی اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان در خراسان‌شمالی

رییس مرکز تحقیقات اعتیاد و علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی: طرح ملی شیوع شناسی اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان همزمان با ۳۱ استان کشور در خراسان شمالی آغاز می شود. به گفته وی در این طرح ۱۰ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و یک روانپزشک فعالیت می کنند.

به گزارش سایک نیوز به نقل از وب دا ، دکتر” کاوه حجت ” اظهار داشت:برای اجرای این طرح از کارشناسان ارشد روانشناسی بالینی برای مصاحبه و پرسشگری از خانواده ها استفاده می شود.

وی ادامه داد: در طرح ملی غربالگری انواع اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان نظیر بیش فعالی،اختلالات اضطرابی،افسردگی،سوء مصرف مواد مورد ارزیابی قرار می گیرد .

به گفته وی در این طرح ۱۰ کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و یک روانپزشک فعالیت می کنند.

وی زمان برگزاری طرح را از ابتدای مهر به مدت سه ماه عنوان کرد و با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در استان خراسان شمالی انجام می گیرد ،هدف آن را غربالگری و ارزیابی اختلالات روانپزشکی در کودکان و نوجوانان و ارتقای سلامت روان جامعه دانست.

وی از دیگر اهداف اجرای این طرح به ارزیابی خصوصیات شخصیتی والدین از طریق تکمیل یک پرسشنامه،ارزیابی سبک زندگی خانواده و سرمایه اجتماعی اشاره کرد.

به گفته وی اجرای این طرح بدین صورت است که ۵ گروه دو نفره در قالب یک روانشناس آقا و خانم با مراجعه خانه به خانه به منازل خانواده ها و ارایه کارت شناسایی معتبر و مجوز از نیروی انتطامی و فرمانداری اقدام به ارزیابی و سنجش می کنند.


telegram2 files