بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی آغاز شد

بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی آغاز شد

بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی از روز گذشته (دوشنبه ۲۲ شهریور) با شعار ازدواج بهنگام، آگاهانه، ساده و پایدار آغاز و تا ۳۰ مهر ادامه دارد.
به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، نهاد رهبری در دانشگاه ها در ۲۰ سال گذشته سعی در ترویج فرهنگسازی ازدواج پایدار و آسان داشته و آمارها نیز نشان دهنده پایداری زندگی آنان نسبت به سایر صنف های جامعه است.
بر اساس آمار سازمان ثبت اسناد رسمی، بین ۴۰۰ هزار دانشجو در ۶ سال گذشته فقط ۳٫۵ درصد طلاق صورت گرفته شده که این رقم بسیار ناچیز است.
دانشجویانی که تاریخ عقد آنان از اول مهرماه سال گذشته تا ۳۰ مهرماه امسال باشد؛ می توانند در تارنمای بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی به نشانی www.ezdevaj.nahad.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
از جمله برنامه های بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی سه روز اقامت رایگان در مشهد و برگزاری کارگاه های آموزشی به همراه جوایز ارزنده خواهد بود.
یکی از برنامه های نهاد، طرحی با عنوان همسفر تا بهشت است و امسال در بیستمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی هدف گیری برای ۶۰ هزار دانشجو صورت پذیرفته شده است.
سال گذشته در نوزدهمین دوره طرح ملی ازدواج دانشجویی ۶۲ درصد افراد در مقطع کارشناسی، ۲۳ درصد در مقطع ارشد، هفت درصد در مقطع کاردانی و ۶ درصد در مقطع دکتری بوده اند.
اگر زوجینی از سال گذشته برای ثبت نام در این طرح جا مانده باشند و هنوز هم دانشجو هستند؛ می توانند ثبت نام کنند.
به دانشجویانی که امسال در ازدواج دانشجویی ثبت نام می کنند سه بسته آموزشی بسته شماره یک (قبل از اعزام به مشهد و از طریق سایت ازدواج دانشجویی یا مرکز آموزش مجازی نهاد)، بسته شماره دو (در زمان حضور در مشهد در غالب کارگاه های آموزشی و به صورت حضوری)، بسته شماره سه (بعد از پایان سفر مشهد و از طریق سایت ازدواج دانشجویی یا مرکز آموزش مجازی نهاد) داده می شود.


telegram2 files