تدریس “سواد رسانه ای” به دانش آموزان

تدریس “سواد رسانه ای” به دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: به زودی برای بهبود استفاده از مزایای شبکه‌های اجتماعی، درسی با عنوان سواد رسانه‌ای در کلاس دهم، یازدهم و دوازدهم تدریس خواهد شد تا نوجوانان قدرت فیلتر کردن و انتخاب اطلاعات را در فضای مجازی داشته باشند.

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایسنا، مهرزاد حمیدی امروز (دوشنبه) در آیین اختتامیه پنجمین جشنواره ملی نوجوان سالم، اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش با تمام ظرفیت برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی به میدان آمده است و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری یک قدم از کارهای عادی سازمانی فراتر رفته و برنامه های فوق العاده‌ای را برای مبارزه با مشکلات تدوین می کند.

وی افزود: پس از کتابهای مطالعات اجتماعی و مهارت های زندگی که در مدارس تدریس می شد، به زودی چند درس برای توانمندسازی دانش آموزان به مدارس ارائه خواهد شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مثال در مقطع دوم متوسطه درس مدیریت خانواده و ترویج زندگی سالم تدوین شده و به زودی توزیع می شود. همچنین درس سواد رسانه ای برای بهبود بهره برداری از مزایای شبکه‌های اجتماعی تدوین می شود تا نوجوانان قدرت فیلتر کردن و انتخاب اطلاعات را در فضای مجازی داشته باشند.

حمیدی اضافه کرد: تمرکز بیشتر بر روی پیش ابتدایی و ابتدایی خواهد بود، چرا که امروز با لغزش سنین پایین مواجه هستیم و برای جلوگیری از حرکت کاروان خطر تمرکز را بر سنین پایین تر گذاشته‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می شود یک کتاب ویژه مربیان پیش ابتدایی تدوین شود تا موجب افزایش آگاهی مربیان از اهمیت این سنین شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: در یک ماتریس همکاری درون سازمانی که به ریاست وزیر آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، بشارت می‌دهیم ۹ سازمان به همراه وزارت کشور، استانداری های سراسر کشور و آموزش و پرورش تلاش خواهند کرد نسلی توانمند، مصون و خود مراقب را تربیت کنیم.

حمیدی خاطرنشان کرد: طرح همیاران پیشگیری به عنوان یک تشکل دانش آموزی شکل گرفته و به زودی ابلاغ خواهد شد.


telegram2 files