همایش زنان و فضای مجازی برگزار می شود

همایش زنان و فضای مجازی برگزار می شود

به گزارش سایک نیوز به نقل از ایرنا، همایش زنان و فضای مجازی برگزار می شود. زهره آشتیانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این همایش با همکاری معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در مهرماه برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، دغدغه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری توجه ویژه به چالش ها و فرصت ها در حوزه زنان است به همین منظور در سطح دانشگاهی و دانشجویی اقدام به برگزاری این نشست می کند.
آشتیانی ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه زنان ایرانی جمعیت قابل توجهی از کاربران فضای مجازی در کشور را تشکیل می دهند و این مساله اهمیت نحوه استفاده، تاثیرها و پیامدهای مثبت و منفی فضای مجازی در مورد زنان را دو چندان می کند، از این روی بر آن شدیم سومین نشست از سری نشست های لحن آبی خرد را تحت عنوان «زنان و فضای مجازی» را برگزار کنیم. همایش زنان و فضای مجازی برگزار می شود
وی اضافه کرد: دانشجویان و دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری می توانند با ارسال چکیده ۳۰۰ کلمه ای پایان نامه، پژوهش های دانشجویی و نگارش مقاله پژوهشی در چهار محور زیر، در این نشست شرکت کنند.
دبیر کارگروه رسانه معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، سنجش کمی و کیفی حضور زنان در فضای مجازی، زنان؛ آسیب ها و فرصت های فضای مجازی، بازنمایی و بازتعریف «زن» در فضای مجازی و دختران نوجوان و فضای مجازی را محورهای این همایش بیان کرد.
وی اظهار داشت: علاقمندان تا ۱۵ شهریورماه فرصت دارند تا آثارخود را به پست الکترونیک lahneabi@ispa.ir ارسال کنند و پس از داوری سه اثر برگزیده جهت سخنرانی در نشست انتخاب می شود و چکیده های برتر دیگر نیز در کتابچه چکیده مقالات نشست چاپ خواهد شد
وی خاطرنشان کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران با هدف ارائه پژوهش های انجام شده توسط پژوهشگران جوان، تصمیم به برگزاری سری نشست های «لحن آبی خرد» گرفته که تاکنون دو نشست «پیدا و پنهان فضای مجازی» و «تکنولوژی های نوین ارتباطی و سبک زندگی» را برگزار کرده است.


telegram2 files