بیانیه دکتر علیرضا آقایوسفی و دکتر ناصر صبحی قراملکی بازرسان منتخب انتخابات چهارمین دوره سازمان نظام روان شناسی و مشاوره

بیانیه دکتر علیرضا آقایوسفی و دکتر ناصر صبحی قراملکی بازرسان منتخب انتخابات چهارمین دوره سازمان نظام روان شناسی و مشاوره

به گزارش سایک نیوز به نقل از کانال اطلاع رسانی هیأت بازرسان سازمان نظم روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران، بیانیه دکتر علیرضا آقایوسفی و دکتر ناصر صبحی قراملکی بازرسان منتخب انتخابات چهارمین دوره سازمان نظام روان شناسی و مشاوره به شرح زیر می باشد:

شماره نامه ۱۱۳/ه ب
برادر ارجمند جناب آقای دکتر الهیاری

سلام علیکم؛
احتراما بازگشت به مصاحبه جناب‌عالی با رسانه‌های گروهی و  انتشار نامه منتسب به احدی از بازرسان این هیأت، موارد زیر جهت استحضار و دستور انتشار در تارنمای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مطابق قانون مطبوعات ایفاد می‌گردد:
۱-  در جلسه ۴/۵/۱۳۹۵ ضمن منع ورود نماینده محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به جلسه (و در پاسخ به اعتراض یکی از اعضای محترم شورای مرکزی که اظهار کردند قانون و مقرراتی برای این که مقام محترم پیشنهاد ریاست سازمان برای نماینده وزیر علوم را انتخاب کند، نداریم؛ فرمودید بله. ولی رویه در دوره قبل چنین بوده است) اعلام نمودید که امروز فقط به دنبال انتخابات برای شنیدن گزارش هیأت برگزاری انتخابات و تقدیم اعتبارنامه‌ها اینجا جمع شده‌ایم و جلسه شورا محسوب نمی‌شود.
۲-  جناب‌عالی در کنفرانس مطبوعاتی خود به عدم آگاهی از دعوت هیأت بازرسان برای شرکت در جلسه شورای مرکزی مورخ ۲۵/۵/۱۳۹۵ اشاره کرده‌اید. چنان که استحضار دارید در تاریخ ۱۱/۵/۱۳۹۵ نامه هیأت بازرسان به امضای یکی از اعضا خدمت شما ارسال گردید مبنی بر این که در راستای عمل به تبصره ۲ ماده ۱۵ قانون تشکیل سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، اعضای محترم شورای مرکزی را جهت شرکت در جلسه دعوت فرمایید و در تماس تلفنی با یکی از بازرسان دریافت این نامه توسط رییس دفترتان را تایید فرمودید. سپس با توجه به این که تا یک هفته بعد هیچ پاسخی به نامه هیأت بازرسان از سوی شما و معاونین داده نشد و با عنایت به این که اصل انتخابات شورای مرکزی و هیأت بازرسان برخلاف قانون با چند ماه تأخیر برگزار می‌شد و بر اساس درخواست تعدادی از اعضای شورای مرکزی و نمایندگان محترم وزارتین، اکثریت هیأت بازرسان به استناد موادی از قوانین موضوعه کشور تصمیم به صدور دعوت‌نامه اعضای محترم شورای مرکزی برای شرکت در نخستین جلسه چهارمین دوره شورای مرکزی نمودند.
۳-  از آن جا که ادعا شده است این دعوت‌نامه فاقد دستور جلسه بوده است، به استحضار شریف می‌رساند در دعوت‌نامه به صراحت قید شده است که این جلسه در راستای عمل به تبصره ۲ ماده ۱۵ قانون تشکیل سازمان نظام تشکیل می‌شود.
۴-  در نخستین جلسه چهارمین شورای مرکزی سازمان نظام، پس از انتخاب رییس سنی جلسه در کنار نایب رییس سازمان، نخست آقایان دکتر حاتمی، دکتر شفیع‌آبادی و دکتر خلعتبری به ارائه چند ایراد به دعوت‌نامه پرداختند و سپس برخی از اعضای شورای مرکزی و نیز اکثریت بازرسین به دفاع و ذکر مواد قانونی پرداختند. پس از آن، نظر آقای دکتر حاتمی بر این بود که بهتر است با توجه به این که آقای دکتر الهیاری آلمان هستند (و البته رییس دفتر جناب‌عالی به اظهار آقای دکتر افروز در جلسه همان روز اعلام کرده بودند که منزل هستید) جلسه روز چهارشنبه ۲۷/۵/۱۳۹۵ برگزار شود. ریاست سنی جلسه کفایت مذاکرات را اعلام کرده و برگزاری انتخابات در همین روز را به رأی گذاشتند. جناب آقای دکتر خلعتبری نیز در کنار دیگر بازرسان به برگزاری این رای‌گیری کمک کرده و شخصا تعرفه‌های رای را توزیع نموده و سپس شمارش نمودند و تعداد آرای برگزاری انتخابات در همان روز را ۱۰ در مقابل ۳ رای مخالف اعلام کردند.
۵-  به این ترتیب، رای‌گیری برای عمل به تبصره ۲ ماده ۱۵ قانون تشکیل سازمان نظام آغاز گردید و آقای دکتر مرادی وکالت‌نامه مکتوب جناب دکتر بیرشک و آقای دکتر حسن‌پاشا شریفی ریاست محترم سنی جلسه وکالت‌نامه کتبی آقای دکتر باقر ثنایی ذاکر را به هیأت بازرسان تحویل دادند. آقای دکتر حاتمی نیز اعلام کردند از سوی جناب‌عالی دارای وکالت شفاهی هستند. ریاست محترم جلسه و تمامی اعضای حاضر که ذینفعان پذیرش یا رد این وکالت شفاهی بودند، به احترام شحض شما و جناب آقای دکتر حاتمی عزیز، این وکالت شفاهی را پذیرفتند و انتخابات انجام شد و تعرفه‌ها توسط آقای دکتر خلعتبری گرامی توزیع شد و آراء توسط ایشان و یکی دیگر از بازرسان شمارش و قرائت شد که ۹ نفر به جناب دکتر افروز و ۴ نفر به جناب‌عالی رای دادند. پس از آن، صورت‌جلسه به صورت دستی در همان جلسه نوشته شد و تک تک اعضای محترم شورای مرکزی و همه اعضای هیأت بازرسان از جمله جناب آقای دکتر خلعتبری و جناب آقای دکتر حاتمی (از سوی خود و شما) صورت جلسه را امضا نمودند.
۶-  حال، در صورتی که هر کس نسبت به قانونی یا غیرقانونی بودن تشکیل جلسه تردید دارد شایسته است که از راههای قانونی و با طی فرایندی که در مقررات و قوانین از پیش تعریف شده است اقدام به طرح دعوا نموده و مستندات طرفین مورد بررسی قرار گیرد. طرح این موارد به صورت یک‌جانبه در رسانه‌های گروهی و فضاهای مجازی نه تنها به بهبود اوضاع کمکی نمی‌کند، بلکه می‌تواند سبب ایجاد تشویش در اذهان عمومی همکاران و دانشجویان شده برخلاف توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیه‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) می‌باشد که می‌فرمایند: «نگذارید در مجموعه صنفی و در مجموعه اصناف کشور به بهانه‌های مختلف ایجاد شقاق و اختلاف شود. اصناف همیشه یک مجموعه یک‌پارچه بوده‌اند».
احتمالا تأیید می‌فرمایید که بیان یک‌جانبه اشکالات شخصی بدون طی کردن فرایندهای قانونی به یک‌پارچگی صنفی کمکی نمی‌کند.
خواهشمند است دستور فرمایید متن این نامه مطابققوانین و مقررات (از جمله قانون مطبوعات) در تارنمای سازمان نظام روانشناسی و مشاوره قرار گیرد.
دکتر علیرضا اقایوسفی و دکتر ناصر صبحی قراملکی اعضای
هیأت بازرسان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ج. ا. ایران


telegram2 files