تأثیر مادر بر زندگی مشترک زوج‌های جوان

تأثیر مادر بر زندگی مشترک زوج‌های جوان

تأثیر مادر بر زندگی مشترک زوج‌های جوان تا چه میزان است؟ یک مطالعه جدید نشان داده است انتظار زوج‌هایی که در جوانی ازدواج می‌کنند از زندگی مشترک، بشدت تحت تأثیر سرنوشت والدینشان است که آیا آن‌ها توانسته‌اند زندگی مشترک را به سر ببرند یا طلاق گرفته‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که حدود نیمی از ازدواج‌ها در ایالات‌متحده منجر به طلاق می‌شود و وقتی این افراد دوباره ازدواج می‌کنند ریسک جدایی مجددشان به ۶۰ درصد می‌رسد. حال بررسی جدید که بر ریو دو هزار مادر و چهار هزار از فرزندان آن‌ها صورت گرفته نشان داده است فرزندان مادرانی که در جوانی ازدواج‌کرده و تا آخر زندگی مشترک داشته‌اند دوست دارند زود ازدواج کنند ولی وقتی مادر طلاق می‌گیرد فرزندان گرچه دوست دارند ازدواج کنند ولی تمایل دارند این کار را دیرتر انجام دهند.

نتایج تحقیق ذکرشده در مجله Journal of Family Psychology منتشرشده است و نشان می‌دهد که فرزندان مادران مطلقه تمایل دارند دیرتر ازدواج کنند و وقتی هم دیر ازدواج می‌کنند زندگی مشترک پایدارتری دارند.

محققان میگویند زندگی مشترک موفقیت‌آمیز و سالم تأثیر بسیار مهمی در سلامت جسمی و روحی زوجین دارد و رشد کردن در یک خانواده شاد و خوشحال می‌تواند فرزندان را از بسیاری مشکلات روحی، جسمی، آموزشی و اجتماعی دور کند.


telegram2 files