حذف رشته مشاوره و اختلاف اساتید رشته مشاوره و روانشناسی

حذف رشته مشاوره و اختلاف اساتید رشته مشاوره و روانشناسی

در جلسه شورای تحول، اختلاف موجود بین اساتید روانشناسی و مشاوره مطرح شد. این جلسه که صد و بیست و یکمین جلسه شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده، به ریاست دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد.

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، در ابتدای این جلسه دکتر حداد عادل گفت: دکتر عباس صدری به نمایندگی از دانشگاه آزاد اسلامی در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی شرکت خواهد کرد.

عادل همچنین با اشاره به لزوم ارتباط مستمر شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی با حوزه علمیه افزود: با همکاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای تخصصی حوزوی، یک دفتر مستقل به منظور ارتباط با حوزه‌های علمیه در شهر قم راه‌اندازی شد و امیدواریم این دفتر بتواند امکان گفتگو و تعامل دانشگاهیان و حوزویان را در این زمینه گسترش دهد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اختلاف ایجاد شده در مورد حذف گرایش مشاوره از مقطع کارشناسی رشته روانشناسی، ادامه داد: در هنگام تصویب حذف گرایش مشاوره در مقطع کارشناسی رشته روانشناسی، که با پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفت، شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی از اختلاف بین اساتید روانشناسی و اساتید مشاوره آگاهی نداشت.

رئیس شورای تخصصی تحول و ارتقاء علوم انسانی گفت: پس از ابلاغ مصوبه شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی، بازخوردهای منفی از جانب اساتید این حوزه به شورای تحول و ارتقاء رسید.

وی افزود: تمام سعی و تلاش شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی بر آن است که مشکل پیش آمده رفع شود و ذهنیت منفی اساتید گرایش مشاوره در این مورد بر طرف شود.

پس از سخنان دکتر حداد عادل، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم طی سخنانی گفت: با توجه تصمیم اتخاذ شده مبنی بر به حداقل رسانیدن گرایش در مقطع کارشناسی، حذف گرایش مشاوره از رشته روانشناسی یک اقدام مفید است. وی افزود: البته در این باره باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که شائبه حذف یک گرایش در میان اساتید و دانشجویان آن رشته ایجاد نشود.


telegram2 files