اعتیاد ، عامل مشترک ۴۰ درصد طلاق‌ها و ۶۰ درصد جرائم

اعتیاد ، عامل مشترک ۴۰ درصد طلاق‌ها و ۶۰ درصد جرائم

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی گفت: افزون بر ۴۰ درصد طلاق ها و ۶۰ درصد جرائم کوچک در کشور مربوط به موضوع اعتیاد است.

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، انوشیروان محسنی بندپی روز شنبه در آیین افتتاح مرحله نخست مجموعه سنتی ‘خانه پدری’ در یزد افزود: افزایش آگاهی های جامعه، ایجاد حساسیت در بین مردم، تشکیل تیم های اجتماع محور و راه اندازی خط ملی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ از جمله سیاستهای سازمان بهزیستی برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.

وی رسیدگی به آسیب دیدگان اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها را از جمله برنامه های این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش آسیبهای اجتماعی در کشور از جمله اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب است که باید برای کنترل و مهار این آسیب ها تدابیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه خانواده اصلی ترین رکن جامعه است ادامه داد: طلاق سبب گسستگی و فروپاشی این نهاد می شود و فرزندان نیز در چنین خانواده هایی دچار آسیبهای زیادی می شوند.

محسنی بندپی با اشاره به کاهش آمار طلاق در کشور در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۱۳۹۳ گفت: در ۹ ماهه اول سال ۹۳ در هر ساعت ۱۹ طلاق و در سال ۱۳۹۴ در همین مدت ۱۸ طلاق در کشور رخ داده است.

وی اضافه کرد: با برگزاری آموزش های پیش از ازدواج و کلاسهای مهارتهای زندگی با حضور سه هزارو ۹۰۰ مدرس در یکهزارو ۶۰۰ مرکز مشاوره موفق به متوقف کردن روند طلاق شدیم.

محسنی بندپی، تلاش برای جلوگیری از اختلال های ژنتیک در بدو تولد را از مهمترین فعالیتهای سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: اختلال های ژنتیکی سبب تولد کودک معلول می شود.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند گفت: با استفاده از انرژی صلح آمیر هسته ای توان اقدام های اثرگذاری برای پیشگیری از معلولیت ها وجود دارد.

وی یکی از مراکز بسیار مهم تحقیقات ژنتیک را شهرستان میبد یزد اعلام و اظهار کرد: با فعالیت های این مرکز از تولد کودک معلول توسط ۳۰ درصد افرادی که به دلیل اختلال های ژنتیکی قرار بوده چنین کودکانی متولد کنند جلوگیری به عمل آمده است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: اکنون دو هزارو ۶۰۰ پزشک دوره دیده و ۲۴۷ غربالگر آموزش دیده در ۲۴۰ مرکز تحقیقات ژنتیکی کشور با این سازمان همکاری می کنند.

مجموعه سنتی ‘خانه پدری’ با زیربنای دو هزارو ۴۳۰ متر مربع، شامل اتاق های پنج دری و سه دری، تالارها و حیاط های متعدد، بزرگترین رستوران مبله کشور است که ۶۰ درصد سهامداران این مجموعه را افراد زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید و بقیه را اشخاص حقیقی و حقوقی تشکیل می دهند.

برای این مجموعه با اشتغالزایی ۲۰ نفر ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه شده و در مجموع ۵۷ هزار سهامدار دارد.

عملیات اجرایی مرحله دوم این مجموعه شامل هتل، بازارچه و حمام سنتی نیز آغاز شده است.

 


telegram2 files