اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خشونت در اولویت برنامه های بهزیستی

اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خشونت در اولویت برنامه های بهزیستی

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، در توضیح این خبر اظهار داشت: متأسفانه مشکلات و آسیب های اجتماعی در جامعه رو به افزایش است که در این میان آسیب های  اجتماعی از جمله، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و خشونت در اولویت برنامه های بهزیستی قرار دارد.
رئیس سازمان بهزیستی، حل مشکلات اجتماعی را نیازمند کار تخصصی و گروهی دانست و گفت: نباید فراموش کرد که حل آسیب های اجتماعی نیاز به اقدامات تخصصی و کارشناسی دارد تا به مرور زمان از میزان آسیب ها جلوگیری کرد و از سلامت اجتماعی برخوردار شویم چرا که آسیب های یک جامعه هیچ وقت صفر نمی شود بلکه کنترل می شود.
وی در ادامه با اشاره به خدمات رسانی اورژانس اجتماعی گفت: در حال حاضر نزدیک ۲۰۰ مرکز اورژانس اجتماعی فعالیت می کنند که خدمات رایگان را در طول شبانه روز به افراد خدمات ارائه می دهند. در واقع این مراکز در شهرهای با بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت راه اندازی شدند.
محسنی بندپی درباره کیفیت بخشی خدمات اورژانس اجتماعی نیز توضیح داد: هدف ما در راستای فعالیت اورژانس اجتماعی استانداردسازی و کیفیت بخشی به خدمات است که در این زمینه هم تا کنون اقدامات خوبی انجام شده است.
وی در پایان درباره استفاده از پتانسیل بخش خصوصی و مشارکت سازمان های مردم نهاد در حل آسیب های اجتماعی بیان کرد: شرایط لازم برای ورود NGOها در حوزه افراد متخصص باید فراهم شود که سازمان بهزیستی در این زمینه همواره اعلام آمادگی کرده است.


telegram2 files