روانشناسی در المپیک

روانشناسی در المپیک

به گزارش ایرنا، شاهرخ شهنازی صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه کارگاه آموزشی روانشناسی بین المللی ورزشی در مورد اینکه چرا وزنه برداری نتوانسته است سهمیه کامل المپیک ریو 2016 را کسب کند به خبرنگاران گفت: گرفتن مدال و کسب سهمیه هر کدام موضوع متفاوتی است. هر چه تعداد سهمیه ها بیشتر شود به طور طبیعی شانس کسب مدال هم افزایش می یابد.
وی افزود: کسب سهمیه افتخار بزرگی است که ایران هم توانست در این دوره و تا به امروز حدود 30 سهمیه کسب کند. امیدوارم قهرمانان ورزشی کشورمان با تلاش های مداومی که دارند بتوانند در این دوره از بازی های المپیک مدال های خوشرنگی کسب کنند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: حتی امیدوارم که تیم امید فوتبال که در حال حاضر از شرایط مطلوبی برخوردار است و با توجه به نشستی که روز گذشته ( یکشنبه ) با رئیس فدراسیون فوتبال، حبیب کاشانی و کیومرث هاشمی در کمیته ملی المپیک برگزار شد شاهد حضور آنها در ریو باشیم.
وی ابرازامیدواری کرد که تیم ملی والیبال هم بتواند با مدیریت محمدرضا داورزنی و نتایج خوبی که در چند سال اخیر در این رشته به همراه داشته است کسب سهمیه کند. ما نیز حمایت های لازم را از فدراسیون های المپیکی خواهیم داشت.
شهنازی در پاسخ به این سوال که از شما به عنوان سرپرست کاروان ورزشی ایران نام برده می شود، گفت: هر تصمیمی که هیات اجرایی بگیرد در خدمت خواهم بود.
وی درباره وضعیت بهداد سلیمی و حضور وی در المپیک ریو گفت: وضعیت بهداد سلیمی برنده مدال طلای المپیک 2012 لندن به طور مداوم پیگیری می شود و تمام دست اندرکاران امر تلاش خود را برای بهبودی وی جهت حضور در المپیک ریو به کار گرفته اند. هر چند سخت است اما برای بهبودی کامل وی تلاش می کنیم.
شهنازی درباره روانشناسی ورزشی نیز گفت: برگزاری چنین دوره های آموزشی برای رشته های ورزشی در آینده اثرات خوبی بر روی قهرمانان به جا می گذارد. برای برگزاری این کلاس از مدرسان خارجی خوبی دعوت کرده ایم. در حال حاضر به دنبال این هستیم که این موضوع به صورت زیربنایی مورد توجه قرار بگیرد.
وی درباره اینکه قرار بود برای تیم ها و ورزشکارانی که سهمیه المپیک گرفته اند روانشناس انتخاب شود، گفت: وظیفه ما فراهم کردن زمینه این امر بود و در حال حاضر خود فدراسیون ها و اعضای کادر فنی که مرجع این امر هستند ، می توانند اعلام نیاز کنند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: روانشناسی موضوعی تحمیلی نیست بلکه باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.
دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره انتقاد برخی فدراسیون ها مانند بوکس و ژیمناستیک که عنوان می کنند کمیته ملی المپیک به آنها بودجه نمی دهد ، گفت: کشور در شرایط خاصی است و این موضوع مخصوص ورزش نیست. باید مدیریت کنیم و در این زمینه پیگیری های لازم را انجام می دهیم.
وی افزود: در این ماه بودجه خوبی به فدراسیون های المپیکی تخصیص داده خواهد شد.
شهنازی درباره آخرین وضعیت طراحی لباس کاروان ورزشی ایران در ریو گفت: طرح های کار شده مختلفی را به حامیان مالی ارائه کرده ایم که در این طرح نماد کشور و تفکر اسلامی لحاظ شده است. مطمئن هستم لباس زیبایی برای کاروان ایران در ریو طراحی می کنیم.
وی در عین حال افزود: رسانه ها نیز باید فضا را به سمت المپیکی کردن هدایت کنند زیرا بازتاب این وقایع از سوی رسانه ها می تواند در کیفیت فضای المپیکی تاثیر بالایی بگذارد.
کارگاه آموزشی روانشناسی بین المللی ورزشی امروز ( دوشنبه ) با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک و برخی مدرسان خارجی در آکادمی ملی المپیک برگزار شد.


telegram2 files