معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان : پیگیر افزایش وام ازدواج هستیم

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان : پیگیر افزایش وام ازدواج هستیم

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه پیگیر افزایش وام ازدواج هستیم،اظهار کرد: این طرح را از دو مسیر دنبال می کنیم، یکی در مسیر نظام بانکی و دیگری از طریق خیرین است که در این زمینه، خیرین ازدواج به صورت گسترده در تمام استان‌ها فعال شده‌اند و این کار را انجام می دهند.

محمدرضا رستمی، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در خصوص وام ۱۰ میلیون تومانی که برای ازدواج جوانان توسط مجلس در نظر گرفته شده عنوان کرد: اگر مجلس این طرح را تصویب کند، جزو الزامات کار دولت قرار می گیرد و دولت نیز علاقه مند است که با تمام کمبودهای اقتصادی بیشترین کمک را به جامعه جوان کند.

وی با اشاره به تسهیلاتی که برای ازدواج جوانان در نظر گرفته شده است، گفت: ما بیمه ازدواج جوانان را در سال گذشته آغاز کردیم که در حال حاضر با استقبال نسبتا خوبی مواجه شده است وقصد داریم در سال جاری بحث‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی آن را گسترده‌تر کنیم تا جامعه بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

وی ادامه داد: حوزه اشتغال به عنوان اولویت اول و حوزه ازدواج به عنوان اولویت دوم است. در واقع این دو حوزه همپوشانی دارند و قطعا این اراده در دولت برای حداکثری کردن ازدواج وجود دارد.

رستمی گفت: قرار است برای سایت‌های همسریابی که در چارچوب برنامه‌ مناسبی کارشان را شروع کنند، مجوز صادر شود وفعالیت سایت‌هایی که در موقعیت مناسبی نیستند به طور کامل متوقف شوند.

در ادامه رستمی افزود: متولی برخورد با این گونه سایت‌ها حوزه قضایی کشور و بخش فیلترینگ است که قانوناً باید با این سایت‌ها برخورد کنند. هیچ کدام از این سایت ها مجوز قانونی ندارند ولی ساماندهی سایت های همسریابی بر عهده وزارت ورزش و جوانان است.

وی خاطر نشان کرد: ستادی در رابطه با این سایت ها تشکیل شده و در حال بررسی است و از تمام بخش‌های مختلف کشور که شامل قوه قضاییه، نیروی انتظامی، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات است، به این سایت دعوت شده‌اند و در این ستاد سیاست گذاری شده و در این راستا برای سایت هایی که در چارچوب برنامه مناسب کارشان را شروع یا قصد فعالیت دارند مجوز صادر می‌شود و فعالیت سایت هایی که در موقعیت مناسبی نیستند به طور کامل متوقف خواهد شد.

رستمی افزود: موضوع بعدی در رابطه با کارت تامین کالا و خدمات است که در این طرح افراد می توانند با تخفیفات ویژه کالا و خدمات خودشان را تهیه کنند. همچنین آموزش و مشاوره‌های پیش از ازدواج موضوع بعدی است که ازدواج آگاهانه و پایدار را تسهیل می کند.

وی با اشاره به تاثیراتی که جهاد دانشگاهی می تواند در بحث جوانان داشته باشد، گفت: ما نیاز داریم تا در حوزه ازدواج و اشتغال وضعیت جوانان را رصد کنیم، ایسپا می تواند این کار را برای ما انجام دهد تا ما بتوانیم بر پایه یافته‌های این مطالعات برنامه های خودمان را به صورت جدی‌تر دنبال کنیم.

رستمی در پایان اظهارکرد: از سوی جهاد دانشگاهی به ما پیشنهاد دادند که آمادگی همکاری در بحث ارائه آموزش در سراسر کشور را دارند، که این موضوع می تواند در بخش های مختلف به ما کمک کند.


telegram2 files