همایش “خانواده ایرانی اسلامی”

همایش “خانواده ایرانی اسلامی”

همایش “خانواده ایرانی اسلامی” در شهر سبزوار برگزار شد. علی‌اصغر احمدی دوشنبه شب در همایش’خانواده ایرانی اسلامی’ در جمع اعضای انجمن های اولیا و مربیان آموزش و پرورش سبزوار اظهار کرد: امروز موضوع استفاده از فضای مجازی به عنوان یک تهدید و فرصت مورد توجه مسئولان این وزارتخانه قرار گرفته است.
احمدی افزود: کمبود روابط عاطفی مناسب، عدم رازداری و تحمیل عقاید توسط والدین به فرزندان سبب شده تا برخی از آنها به جای خانواده به فضای مجازی رو بیاورند.
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: استفاده از فضای مجازی باید مدیریت شود تا بتوانیم از فرصت های آن برای تربیت اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی فرزندان بهره ببریم.
وی ادامه داد: امروز موضوع استفاده از فناوری های همراه مورد توجه جدی مسئولان وزارت آموزش و پروش قرار گرفته و معتقدیم که استفاده از این فناوری ها باید با همراهی والدین به صورت مدیریت شده مورد استفاده قرار گیرد.
احمدی با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار مدرسه در کشور افزود: ۹۵ هزار مدرسه از این تعداد موفق به ایجاد انجمن اولیا و مربیان شده اند که امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته شاهد افزایش این تعداد باشیم.
وی اظهار کرد: حضور انجمن اولیا در مدارس و افزایش ارتباط آنها با مربیان و معلمان سبب افزایش شاخصه های عزت نفس، روحیه شادی و نشاط و نیز کاهش پرخاشگری در بین دانش آموزان می شود.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت : دولت یازدهم توجه ویژه ای به افزایش تعداد انجمن های اولیا و مربیان و حضور آنان در مدارس برای ارتباط موثر دانش آموزان با والدین دارد.
وی ادامه داد: حضور موثر والدین در مدارس برای هم افزایی وهماهنگی با معلمان و آموزگاران در کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان بسیار موثر است.
احمدی همچنین با اشاره به تلاش های انجام شده در زمینه نهادینه سازی شعار سال در بین انجمن اولیا و مربیان گفت: تمام بخش های وزارت آموزش و پرورش در این زمینه فعال شده تا بتوانیم شعار سال را در بین دانش آموزان نهادینه کنیم.
وی گفت: استان خراسان رضوی از استان های پیشگام در زمینه افزایش حضور اولیا و مربیان در مدارس است و توانسته در زمینه کاهش پرخاشگری دانش آموزان، افزایش اعتماد به نفس و ایجاد فضای پرنشاط گامهای مهمی بردارد.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: با تلاش صورت گرفته از ابتدای سال جاری تحصیلی تاکنون شاهد رشد چهار درصدی داوطلبانه دانش آموزان این استان در مراسم دینی و مذهبی بوده ایم.
زینت ارمغان افزود: همچنین امسال افزایش سه درصدی انجمن های اولیا و مربیان را در مدارس این استان داشته ایم.
در پایان این همایش از تعدادی از اعضای انجمن اولیا و مربیان فعال در شهرستان سبزوار قدردانی شد.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.


telegram2 files