مشاوره شغلی و حرفه‌ای به خدمات دفاتر مشاوره دانشگاه‌ها افزوده شد

مشاوره شغلی و حرفه‌ای به خدمات دفاتر مشاوره دانشگاه‌ها افزوده شد

 مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: دفاتر مشاوره و سلامت دانشگاه‌ها در کنار خدمات مشاوره ای و روانشناختی، خدمات مشاوره شغلی و حرفه‌ای را هم به دانشجویان ارایه می‌دهند.

مجید صفاری نیا با تشریح ارایه خدمات شغلی و حرفه ای به دانشجویان، توضیح داد: دانشجویان از مراکز مشاوره، فقط مشاوره روانشناختی و سلامت درمان دریافت می کنند، اما از این به بعد خدمات مشاوره ای در زمینه حرفه و شغل هم از سوی مراکز مشاوره دانشگاه ها ارایه می شود تا دانشجویان با نحوه کسب درآمد و دست یافتن به شغل مورد نظر بعد از دانش آموختگی آشنا شوند.

وی با بیان این که برخی دانشجویان بعد از ورود به دانشگاه رشته تحصیلی خود را دوست ندارند، تاکید کرد: در صورتی که رشته این دانشجویان در ترم های ابتدایی تغییر نکند، ‌ افت تحصیلی گریبانگیرشان می شود. بنابراین، دفاتر مشاوره و سلامت دانشگاه ها روی این غربال گری ها تمرکز کرده اند.

مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان ضمن تاکید بر این که در تلاش برای تبدیل کردن دفاتر مشاوره به دفاتر مشاوره و توانمندسازی هستیم، ادامه داد: در صورت نیاز با خانواده های این دانشجویان هم وارد مشورت می شویم تا برای تغییر رشته فرزندشان قانع شوند.

مشاوره به اعضای هیأت علمی و کارکنان

صفاری نیا همچنین از ارایه خدمات مشاوره و سلامت روان به اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه ها خبر داد و گفت: بر اساس مذاکراتی که با وزارت علوم انجام شد، در حال ایجاد شرایطی برای ارایه خدمات سلامت روان به کارکنان و اعضای هیأت علمی هستیم چرا که آنها بخشی از این جامعه هستند و مشکلات روانشاختی زیادی در آن است.

وی با یادآوری این که یکی از رسالت های دانشگاه، بخش اجتماعی است، از تهیه سند سلامت اجتماعی خبر داد و اظهار داشت: سند سلامت اجتماعی از سال گذشته تهیه شد و ۲۴ اسفند ۹۹ مورد موافقت وزیر علوم قرار گرفت؛ امیدوار هستیم این سند قبل از ۲۶ فروردین ماه جاری که روز جهانی سلامت است، ابلاغ شود تا رسالت اجتماعی و خانوادگی دانشگاه ها را بیشتر کند.

آغاز خدمات وبیناری از ۲۰ فروردین

این مسوول سازمان امور دانشجویان در ادامه به آغاز خدمات وبیناری سازمان امور دانشجویان به دانشجویان کشور اشاره و خاطرنشان کرد: از ۲۰ فروردین، خدمات وبینارهای آنلاین در دانشگاه هایی مانند علامه طباطبایی، تهران، صنعتی شریف، فردوسی مشهد، شیراز و شهید باهنر کرمان برای دانشجویان و مردم کشور برگزار می شود.

صفاری نیا افزود: موضوعات این وبینارهای در سال جاری نسبت به وبینارهای مجازی سال گذشته تغییر ۱۵ تا ۲۰ درصدی دارد چرا که باید دانشجویان را برای مهر ۱۴۰۰ جهت ورود به دانشگاه آماده کنیم.

وی، خود کنترلی، خویشتن داری، استفاده درست از ماهواره، کنترل خشم، مدیریت خود و سبک زندگی را موضوعات این وبینارها اعلام کرد و گفت: در واقع دفاتر مشاوره و سلامت دانشگاه ها به این وبینارها نگاه پساکرونا روی دانشجویان دارند.

 

منبع: ایرنا

telegram2 files