سال 1400 سالی مهم در ارتقاء سلامت‌روان و سامان‌دهی خدمات روان‌شناسی و مشاوره است

سال 1400 سالی مهم در ارتقاء سلامت‌روان و سامان‌دهی خدمات روان‌شناسی و مشاوره است

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره در گفت‌وگو با رادیو تهران روز جمعه مورخ 1400/01/06 اظهار داشت: ما امسال بهار طبیعت را با ایام مبارک شعبانیه و تولد مبارک حضرت مهدی (عج) آغاز می‌کینم ،تبریک عرض می نمایم.

دکتر حاتمی، گفت: در سال 1399 مسأله سلامت جسم اولویت نظام سلامت کشور بوده است که در سال 1400 این رویکرد به سلامت‌روان باید تغییر نماید.
وی افزود؛ بیش از یکسال است ،ما درگیر کرونا هستیم، ترس غیر منطقی، محدودیت‌ها، تغییر سبک زندگی، مشکلات اقتصادی، تعطیلی مدارس ،دانشگاه‌ها و کسب و کار عواملی بوده اند که سلامت‌روان را تحت تأثیر قرار داده است. بیش از 7 هزار دفتر روان‌شناسی و مشاوره در خدمت مردم بوده اند و مشاوره‌های لازم و کمک های بایسته را انجام داده اند؛ اما در ادامه خصوصاً در دوران پساکرونا مسأله «سلامت‌روان» به اندازه‌ای مهم است که حتی از خود ویروس کرونا در دوران پساکرونا آسیب‌زاتر است.

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، بیان داشت: سال 1400 سال سلامت‌روان است. ستاد ملی مبارزه با کرونا، نهادها و ارگان‌ها همه دست به دست هم دهند تاسلامت‌روان و تاب‌آوری مردم را افزایش دهند.سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با تمام ظرفیت و سرمایه انسانی آماده همکاری است؛ خصوصاً روان‌شناسان و مشاوران باید بسته‌های آموزشی همچون افزایش ارتباط با دیگران، کاهش استرس و نگرانی، خود مراقبتی، دیگر مراقبتی و مسأله کودکان و نوجوانان را در دستور کار خود قرار دهند.

روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور

telegram2 files