روان‌شناسان و مشاوران در سراسر کشور مشاوره ازدواج و خانواده را در بستر فرهنگ ایرانی- اسلامی انجام داده و خودباوری ملی و اعتماد به نفس را در جوانان افزایش دهید

روان‌شناسان و مشاوران در سراسر کشور مشاوره ازدواج و خانواده را در بستر فرهنگ ایرانی- اسلامی انجام داده و خودباوری ملی و اعتماد به نفس را در جوانان افزایش دهید

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره روز چهارشنبه اول بهمن ماه که به منظور شرکت در مراسم اختتامیه دوره توانمندسازی مدیران مراکز ازدواج و خانواده و تقدیر از خدمات استاد دکتر خدیوی زند پیشکسوت بزرگ روان‌شناسی ایران به مشهد سفر کرده بود؛ در جمع مدیران تخصصی مراکزازدواج وخانواده طی سخنانی ضمن تشکر از معاونت امور جوانان وزارت ورزش وجوانان خصوصاً جناب آقای مهندس تندگویان، سرکارخانم  کریمی و سرکارخانم نجابتیان که تحولات بسیار خوبی در عرصه آموزش و توانمندسازی جوانان خصوصاً تاب‌آوری آنان در استحکام بنیاد خانواده ایجاد کرده‌اند و تعامل بسیار خوبی با نهادهای تخصصی از جمله سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره دارند، گفت: سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره همیشه در منشور کاری خود تأکید کرده است، مشاوره ازدواج و خانواده باید در بستر فرهنگ دینی و ملی ما ارائه شود. اگر کسی تحت نام روان‌شناس و مشاور در غیر از این مشاوره ارایه دهد، قطعاً او روان‌شناس و مشاور نیست که از ما مجوز گرفته است حتما «روان‌شناس‌نما» است.

طی دو سال گذشته در سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره تحولات زیادی صورت گرفته است. از جمله حرکت و تعاملات گسترده با حوزه‌های علمیه و نهادها و سازمان‌ها جهت بومی‌سازی رشته که امروز موجب افتخار است، عرض کنیم، جهت‌گیری سازمان در راستای فرهنگ دینی و اسلامی است که البته عده‌ای انگشت‌شمار غرب‌گرا از این بابت عقده کرده‌اند و ناراحت هستند و با هدایت هسته لائیک به طرح مسائل پوچ و بی‌اساس و نبش قبر کردن مسائل گذشته می‌پردازند تا جلوی حرکت ارزشی و تخصصی سازمان را بگیرند. متخلفین از یک طرف و غرب‌گراها از طرف دیگر با همراهی بعضی افراد بی‌بصیرت خانه دوم روان‌شناسان و مشاوران را بی‌اعتبار می‌کنند.

اعضاء سازمان خانه دوم خود را دوست دارند، از آن حمایت می‌کنند و از وضعیت فعلی هم راضی هستند. سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره و پروانه تخصصی این سازمان هویت ما روان‌شناسان و مشاوران است. عده‌ای هدفمند هویت ما را هدف قرار داده‌اند تا به اهداف شخصی خود برسند. ما با شهیدان که جان خود را برای این ارزش‌ها فدا کرده‌اند، پیمان بسته‌ایم از اهداف و اندیشه‌های آنان صیانت کنیم و بر این راه چشم امید به افراد لائیک و غرب‌گرا نبسته‌ایم، بلکه با پشتوانه 34 هزار عضو و 300 هزار دانشجو و الهام از روح طیبه شهداء در خط صراط مستقیم خود حرکت کرده و همانطور که در دو سال گذشته سازمان را شفاف‌سازی کرده و اصلاحات در آن انجام داده‌ایم با شتابی بیشتر جهت رسیدن به اهداف و اشتغال آفرینی برای جوانان روان‌شناس و مشاور اقدام می‌کنیم.

سند تحول روان‌شناسی و مشاوره در حال تدوین است و حتما با مشارکت معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان توانمندسازی کلیه روان‌شناسان و مشاوران در بستر فرهنگ اسلامی – ایرانی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد و تلاش مضاعف می‌کنیم با همراهی نمایندگان مجلس، مشاوره ازدواج را اجباری کنیم و از همه روان‌شناسان و مشاوران می‌خواهم متحد و یکپارچه با وحدت جهت رسیدن به سازمان آرمانی خود تلاش کنیم و زمزمه‌های نا اهلان شما را دلسرد نکند. اتفاقاً برعکس بدانید کار شما و سازمان درست است که این غوغا سالاران اینگونه هجمه علیه آن درست می کنند. مجدداً از همه دست‌اندرکاران مرکز مهرگان و اداره کل ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان تشکر می‌کنم.

 

روابط عمومی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره


telegram2 files