اخذ مجوز استخدام مشاوران در دانشگاه‌های علوم پزشکی-دانشجویان،به صورت آنلاین مشاوره می شوند

اخذ مجوز استخدام مشاوران در دانشگاه‌های علوم پزشکی-دانشجویان،به صورت آنلاین مشاوره می شوند

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از اخذ مجوز استخدام مشاوران در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: با راه اندازی سامانه آنلاین دانشجویان علوم پزشکی به صورت مجازی مشاوره می شوند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایسنا، مهندس رحمان خدابنده لو  در نشست مجازی با رؤسا و کارشناسان ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: راه‌اندازی و ایجاد این سامانه برخط دانشجویان علوم پزشکی را به صورت آن لاین غربالگری می کند،  خوشبختانه برای نخستین بار این سامانه آنلاین در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی قابل دسترس برای کاربران و دانشجویان علوم پزشکی خواهد بود و امید است که با برگزاری این کارگاه آموزشی، دانش فنی در مسیر کار و فعالیت با این سامانه، افزایش یابد.

وی اظهار کرد: تکمیل و راه‌اندازی این سامانه، در شرایطی که با شیوع بیماری کرونا، مواجه هستیم، کار آسانی نبود و خوشحالم که با کمک و راهنماییدوستان و مشارکت فنی همکاران بخش IT معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همکاران‌مان در اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان، اتفاق مهمی در حیطه خدمات مشاوره به دانشجویان علوم پزشکی، رقم زده شد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان اینکه ماه‌ها وقت و انرژی صرف، راه‌اندازی این سامانه برخط شده است، گفت: قطعا بازخوردهای مثبتی که از ایجاد و فعالیت این سامانه برخط در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌گیریم ، باعث افزایش انگیزه خدمت در شما و ما خواهد شد. امیدوارم با شروع ترم تحصیلی جدید، غربالگری آنلاین دانشجویان جدیدالورود علوم پزشکی توسط این سامانه، سرآغاز اتفاقات خوبی برای ما در حوزه انجام خدمات مشاوره‌ای به دانشجویان باشد. مشکلات و پیشنهادات شما عزیزان در حوزه مشاوره را در این نشست دریافت کردم و قطعا این موارد بررسی خواهد شد و اگر نیاز به اصلاح باشد، رسیدگی‌های لازم انجام می‌شود.

خدابنده لو همچنین با اشاره به دریافت گزارش‌های انرژی بخش دانشگاه‌های علوم پزشکی و حمایت آنها از  اجرای طرح «همقدم»، گفت: اجرای این طرح به صورت مصاحبه و گفت‌وگوی تلفنی است و تلاش دارد به دور از فضای مجازی گسترده امروز یا استفاده از پرسش نامه‌های آنلاین و … کار خود را صرفاً از طریق یک تماس تلفنی زنده و در قالب یک گفت‌وگوی صمیمی پیش ببرد؛ تا دانشجویان را از فضای تنهایی و انزوای ایجاد شده در اثر شرایط محدودیت‌های ارتباطی ناشی از کرونا تا حد امکان دور نگاه دارد.

وی گفت: در این طرح تاکید بر مشاوره یا مصاحبه و گفت‌وگوی تلفنی و نه مجازی است. در واقع هدف ما این نیست که بدانیم چند درصد از دانشجویان دچار چه مشکلاتی هستند، زیرا این را به خوبی می‌دانیم مشکلات روانشناختی وجود دارد و همیشه نیز وجود داشته است. “همقدم” بودن این طرح از این جهت است که دانشجو بداند تنها نیست و ادارات مشاوره و سلامت روان دانشجویی گام به گام با آنان در حرکت هستند و در صورت نیاز می‌توانند از خدمات این ادارات استفاده کنند

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت همچنین به اخذ مجوز استخدام مشاوران در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: گرفتن مجوز استخدام کار آسانی نیست و بالاخره با زحمات و تلاش‌هایی که در حوزه ستادی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت انجام شد، موفق شدیم برای هر دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی، مجوز اشتغال  یک نفر را برای استخدام اخذ کنیم. به هرحال اهمیت ادارات مشاوره و سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر هیچ کسی پوشیده نیست و از این رو تلاش کردیم شرایطی رقم بزنیم که هر دانشگاه، بتواند یک نیروی انسانی در حوزه مشاوره، از طریق برگزاری آزمون استخدامی جذب کند وامیدوارم بتوانیم با استخدام افراد کاربلد و متخصص در این حوزه، اتفاق مهم دیگری را در این حیطه رقم بزنیم.

در ادامه این نشست، باقری، کارشناس اداره کل دانشجویی وزارت بهداشت به بررسی وضعیت سامانه آنلاین غربالگری دانشجویان علوم پزشکی پرداخت و در خصوص بخش‌های مختلف فنی این سامانه و همچنین نحوه کار با ابزارهای این سامانه و نیز چگونگی پرکردن پرسشنامه‌های این سامانه، سخنانی ارائه کرد.

telegram2 files