شناسایی بیماری‌های عصبی با بررسی الگوی تایپ با گوشی

شناسایی بیماری‌های عصبی با بررسی الگوی تایپ با گوشی

محققان در تازه‌ترین بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که تغییرات الگوی تایپ افراد در زمان استفاده از گوشی در گذر زمان می‌تواند نشان دهنده ابتلا به بیماری‌هایی همچون ام اس باشد.

به گزارش سایک نیوزبه نقل ازخبرگزاری مهر، پژوهش جدیدی که در این زمینه صورت گرفته نشان می‌دهد، کاربرانی که از گوشی‌های لمسی برای تایپ استفاده می‌کنند در صورت تخریب شبکه عصبی مغز به سبک همیشگی تایپ نخواهند کرد و تغییر الگو و شیوه حرکت دست برای تایپ بر روی نمایشگر به خوبی این موضوع را نشان می‌دهد.

تایپ با گوشی مستلزم درگیر شدن تعداد زیادی از مناطق مغز انسان و هماهنگی آنها با یکدیگر است. سرعت تایپ افراد، شیوه جابجایی دست بر روی کلیدهای مختلف، میزان هماهنگی انگشتان، نحوه ضربه زدن و غیره همگی می‌تواند میزان سلامت شبکه عصبی مغز انسان‌ها را نشان دهد.

محققان هلندی برای بررسی این موضوع یک اپلیکیشن تلفن همراه طراحی کرده‌اند که با بررسی تغییرات استفاده از صفحه کلید گوشی می‌تواند ابتلاء به انواع بیماری‌های عصبی را مشخص کند. از این طریق ابتلای اشخاص به ام اس، آلزایمر و غیره در یک بازه زمانی چند ماهه مشخص می‌شود.

البته باید توجه داشت که این اپلیکیشن جایگزین روش‌های درمانی و دارو نمی‌شود و تنها می‌تواند با اطلاع رسانی در مورد ایجاد بیماری در افراد به آنها در مورد ضرورت مراجعه به پزشک هشدار دهد.

بیشتر بخوانید:

مغز ما چگونه فرآیند ترس را طی می کند؟

استفاده‌ی بی‌رویه از شبکه‌های اجتماعی چه تاثیری بر مغز دارد؟

 

telegram2 files