تکنیک های طلایی برای پیوند کودکان با آموزش مجازی

تکنیک های طلایی برای پیوند کودکان با آموزش مجازی

 

با شیوع کروناویروس، مراکز آموزشی مجبور به برگزاری کلاس ها به صورت آنلاین شده اند و تلفن های هوشمند جایگزین کتاب ها شده اند. در شرایط کنونی پدر و مادر باید حتی پیش از بیش از کودکان مراقبت کنند. بهتر است والدین برنامه های خود را بر اساس نیاز کودک زمانبندی کنند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، گاهی کودکان فکر می کنند بعد از بازگشایی مدارس به صورت حضوری مباحث تدریس شده به صورت آغازین مجدد تدریس می شود و با این تفکر گاهی آموزش های آنلاین را جدی نمی گیرند و کنترل این موضوع به همکاری و همراهی پدر و مادر بستگی دارد. والدین باید کمک کنند در حین تدریس آنلاین برای حفظ تمرکز کودک دریافت پیام یا تماس های ورودی را مسدود کنند و محیطی آرام را فراهم آورند.

برخلاف کلاس های حضوری بچه ها در طی نشست های مجازی نمی توانند با دیگر دانش آموزان صحبت کنند و لازم است والدین از لحاظ روانشناختی برای این نوع محیط کودک را آماده کنند و جنبه های مثبت کلاس مجازی را برای او توضیح دهند.

از سویی دیگر پدر و مادر باید هر از گاهی به کودک خود اجازه دهند تا از چت کردن با دوستان خود لذت برد تا در کلاس مجازی احساس تنهایی نکند. مدرسه مکانی مناسب برای یادگیری مهارت های اجتماعی است که با مجازی شدن کلاس های درس این یادگیری تضعیف شده و والدین می توانند با اجازه دادن به کودک برای تعامل آنلاین با دوستانش تا حدی فاصله اجتماعی را کاهش دهد.

بعد از اینکه کودک یک کلاس آنلاین را تمام کرد، بهتر است از سوی والدین بازخورد مثبت دریافت کند و مورد تشویق قرار گیرد. برای مثال می توان به او اجازه داد ۱۰دقیقه با اسباب بازی مورد علاقه اش بازی کند. اگر کودک از وضعیت تدریس به صورت آنلاین واهمه دارد و یا تمرکز کافی ندارد، بهتر است از یک روانپزشک یا روانشناس کودک کمک بگیریم.

در زمان آموزش آنلاین والدین باید انعطاف پذیر باشند و محیط تدریس را برای کودک مناسب سازند و اضطراب کودک را کاهش دهند. والدین باید ممنوعیت ها و محدودیت های استفاده از فضای مجازی را در این دوران به کودک بیاموزند.

در حال حاضر با استفاده از فضای مجازی اطلاعات دیداری کودکان افزایش می یابد، اما اطلاعات و تجارب شنیداری و حرکتی آنها کند می شود و این امر نیاز کودک به آموزش توسط والدین را بیش از پیش می سازد.

در حال حاضر که کودک اکثر آموزش هایش را به صورت آنلاین دریافت می کند، باید تفریح های مجازی مثل بازی های رایانه ای را به کمترین میزان برساند، چون در این صورت دچار عوارض فیزیولوژیک و خستگی جسمی می شود.

بیشتر بخوانید:

تهدید سلامت روان دانش‌آموزان و معلمان در آموزش مجازی

telegram2 files