تفاهم نامه همکاری معاونت اجتماعی ناجا و سازمان نظام روان شناسی امضا شد

تفاهم نامه همکاری معاونت اجتماعی ناجا و سازمان نظام روان شناسی امضا شد

 تفاهم نامه همکاری معاونت اجتماعی ناجا و سازمان روان شناسی و مشاوره کشور با حضور معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا و رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره امضا و از کتب تالیفی مشاوره و مددکاری رونمایی شد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از ایرنا، روز شنبه و در ششمین روز از هفته نیروی انتظامی، این تفاهم نامه به امضای دکترمحمد حاتمی رئیس سازمان روان شناسی و مشاوره کشور و سردار احمد نوریان معاون اجتماعی نیروی انتظامی رسید.

ارتقای ابعاد مختلف سلامت و امنیت، توسعه پایدار و متوازن یک جامعه، مشروط به برقراری رابطه مناسب میان افراد و گروه­ ها از یک سو و سازمان­ ها و نهادهای اجتماعی از سوی دیگر است که مطلوب است کلیه سازمان­ ها در این مسیر حرکت کنند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی حفظ نظم و امنیت عمومی جامعه در راستای رویکرد پیشگیری اجتماعی توانسته است با ایجاد مراکز روان شناختی و دوایر مددکاری اجتماعی کلانتری­ ها در سراسر کشور در تامین آرامش و ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه و تقویت بنیان نهاد مقدس خانواده، برنامه­ ها و اقدامات مختلف و اثربخشی را در طول سالیان متمادی اجرایی کند.

از طرفی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور به عنوان مرجع قانونی صدور مجوز و تایید صلاحیت حرفه ای روان شناسان و مشاوران کشور، نقش مهمی در تامین بهداشت روان و ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه می تواند ایفاء کند بنابراین به منظور هم افزایی سازمانی و کمک به تحقق اسناد بالادستی هر دو سازمان، این تفاهم نامه همکاری بین معاونت اجتماعی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان نظام روان شناسی منعقد شد.

تقویت همکاری مشترک ناجا و سازمان نظام روان شناسی و مشاوره در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، دفاع از حقوق مراجعان، کمک به تامین و ارتقای سلامت روانی افراد جامعه و خانواده ها از اهداف امضای این تفاهمنامه است.

همکاری مشترک در جهت ارتقای امنیت و سلامت روان افراد جامعه و کمک به توسعه نظم و امنیت، همکاری و همیاری در حوزه خدمات مشاوره‌ای و استفاده از امکانات و حمایت های مشترک، استفاده از ظرفیت­ های مشترک برای برگزاری طرح های پیشگیرانه، همایش ها و نشست های علمی و تخصصی مورد نیاز از دیگر اهداف امضای این تفاهمنامه است.

رونمایی از کتب تالیفی مشاوره و مددکاری اجتماعی ناجا

در این مراسم از کتاب های افکار مخرب زناشویی، رموز دنیای نوجوانی، فرزندپروری در زمان طلاق، آموزش مهارت های دهگانه زندگی به همراه تمرینات، چند فرهنگی مشاوره و درمان، روان شناسی رفتاری برای افراد مبتدی، فرزندپروری و کودک مطلوب من با حضور سردار نوریان و دکتر حاتمی رونمایی شد.

گرامیداشت هفته نیروی انتظامی برابر تقویم زمانی سنوات گذشته در دهه دوم مهر ماه آغاز می شود، اما با توجه به تلاقی ماه صفر و مراسم اربعین با ایام هفته ناجا، هفته ناجا در سال ۱۳۹۹ از ۲۷ مهر ماه تا ۲ آبان برگزار می شود.

telegram2 files