چگونه استرس را در کلاس های مجازی کم کنیم؟

چگونه استرس را در کلاس های مجازی کم کنیم؟

در این مطلب می‌خوانیم که چرا برخی از نوجوانان با تحصیل از راه دور، استرس کمتری را تجربه می کنند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز، یک گروه تحقیقاتی در انگلیس چنین تصور می کرد که نوجوانان بخاطر شیوع کرونا و تحصیل از راه دور استرس بیشتری را تجربه می کنند. دلیل این نگرانی هم، استرس درباره سلامتی خانواده ودوستان بود. از طرفی آنها کمتر در جامعه بودند و درخانه قرنطینه شده بودند.

اما پس از انجام یک تحقیق کلی متوجه عکس این مساله شدند، آنها درواقع استرس کمتری را در این حالت تجربه می کنند. بعلاوه احساس تعلق خاطر بیشتری هم به مدرسه نشان می دادند.

نحوه انجام مطالعه

این تحقیق که توسط محققان دانشگاه بریستول انجام شد، براساس مطالعات انجام شده در زمینه رسانه های اجتماعی و سلامت ذهنی نوجوانان صورت پذیرفت. شرکت کنندگان قبل از اکتبر 2019 در تحقیق اولیه شرکت کرده بودند. محققان برای بررسی تاثیرات شیوع بیماری، طی دوره زمانی آوریل-می تحقیق دیگری را انجام دادند.

بیش از هزار دانش آموز کلاس نهمی از 17مدرسه دبیرستانی در ساوت وست در مطالعه حضور داشتند.

یافته های محققان

تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسید که 54% دختران 13-14 ساله  قبل از پاندمی در معرض خطر نگرانی قرار داشتند که این میزان در زمان قرنطینه به 10% کاهش یافته است.

میزان نگرانی در 26% از پسران در همین رده سنی در زمان شروع تحقیق دیده شد که در زمان قرنطینه به 18% کاهش یافت.

هرچند سطوح افسردگی در 3% از دختران و 2% از پسران ثابت مانده بود. بسیاری از نوجوانان اظهار داشتند که در زمان قرنطینه، احساس آرامش بیشتری دارند. پسران نسبت به دختران پیشرفت بیشتری داشتند، حتی کسانی که قبل از شیوع بیماری چنین آرامشی را تجربه نمی کردند، پس از شیوع بیماری و ماندن در خانه به یک ثبات نسبی دست یافتند.

بسیاری از دانش اموزان اذعان داشتند که حالا با صحبت های بیشتر با معلمشان، ارتباط قوی تری با مدرسه و درس ها برقرار کرده اند. در میان دختران، کاهش نگرانی با افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی رابطه مستقیم داشت.

از این تحقیق چه چیزی می آموزیم؟

امیلی ویدنال، مدیر این تحقیق  می گوید که او و تیمش از دیدن نتایج شگفت زده شده اند. بسیاری از مردم از جمله کارشناسان سلامت، انتظار بالارفتن میزان افسردگی را در کودکان داشتند. هرچند با نگاه کردن به عقب متوجه می شویم که حضور در مدرسه از لحاظ برگزاری امتحانات و به چالش کشیده شدن افراد در گروه ها باعث افزایش استرس نوجوانان می شده است.

این واقعا فرصت خوبی است تا متوجه شویم که احساس نوجوانان بدون فشارهای روزانه در مدرسه به چه شکل است. او و تیمش حالا در تلاش برای یافتن علل افزایش سطح نگرانی در مدارس و فرهنگی هستند که در میان نوجوانان شکل گرفته است. او افزود” ما باید نگاه دقیق تری به سلامت ذهنی نوجوانان داشته باشیم، این مساله درمورد نوجوانانی که ارتباط کمتری با هم سن و سالان خود دارند، بیشتر دیده می شود.”

والدین چطور می توانند به نواجوانان خود کمک کنند.

به گفته فرانک گیناسی، مدیر اجرایی مرکز سلامت رفتاری علل و فاکتورهای اصلی که سبب بروز نگرانی و افسردگی درمیان نوجوانان می شود، را تشریح نمود.

عدم خوردن غذای مناسب، فشارهای اقصتادی، عدم ثبات آرامش در خانه، درگیری والدین، خشونت های خانگی، خودخواهی ها، جایگاه اجتامعی، انتظارات مدرسه از نوجوانان، روابط احساسی، سردرگمی شخصیتی با نزدیک شدن به دوران بزرگسالی و احساس عدم تعلق از جمله فاکتورهای اصلی در افزایش افسردگی در جامعه محسوب می شوند.

والدین می بایست با حمایت مداوم و نشان دادن علاقه به نوجوانان، برای آنها ارزش قائل شوند. باید همیشه آنها را تشویق به خواب به موقع، خوردن غذای مناسب و ورزش کنند. به این ترتیب میزان استرس و افسردگی کاهش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *