افسردگی و خواب زیاد

افسردگی و خواب زیاد

افسردگی و خواب زیاد در تحقیقات جدید مورد بررسی قرار گرفت.مطالعات اخیر نشان می دهد افرادی که بیش از ۱۰ ساعت در روز می خوابند احتمالا دچار این اختلال هستند.

خواب نقش اساسی و مهمی در فرایندهای شناختی و روان شناسی شما ایفاء می کند و الگوهای خواب شما می تواند نشان دهنده میزان سلامت و آرامش تان باشد.

 در حالیکه بی خوابی می تواند نشانه یا علامت افسردگی باشد، محققان دریافته اند که پرخوابی بیش از اندازه هم از علائم افسردگی است.

اگرچه افرادی که کمتر از ۷ ساعت در روز می خوابند بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های مزمن قرار دارند، افرادی هم که بیش از اندازه در طول روز می خوابند احتمالا بیشتر مبتلا به بیماری های روانی هستند.

در این مطالعه، در حدود ۲۴,۶۷۱ فرد بین سنین ۱۵ تا ۸۵ سال شرکت کرده بودند. میزان زمان کل خواب آنها به منظور تمایز بین افراد کم خوب و پرخواب محاسبه شد.

بعد از بررسی ها، پزشکان مشاهده کردند میانگین زمان خواب بین این افراد در حدود ۷ ساعت و ۱۳ دقیقه بود و فقط ۶۱۲ نفر یا ۲٫۷ درصد آنها بیش از ۱۰ ساعت در روز می خوابیدند.

در حقیقت، خواب طولانی با احتمال بیشتر ابتلا به افسردگی همراه است. افسردگی با حالتی موسوم به دیسانیا که به معنای ماندن در رختخواب بدون خواب بودن است نیز هست.

mehrnews.com


telegram2 files