اطلاعیه مهّم

اطلاعیه مهّم

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، به اطلاع کلیه روان‌شناسان، مشاوران و مردم عزیز کشورمان می‌رساند، اخیراً افرادی در فضای مجازی تحت عنوان روان‌شناس، روان‌درمانگر، مشاور کودک و خانواده با راه‌اندازی سامانه‌های مجازی اقدام به مشاوره، برگزاری کارگاه، دوره آموزشی با مبالغ غیرمتعارف و نجومی می‌نمایند. بر اساس مواد 3، 4و5 و بندهای ذیل آن در قانون تشکیل سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور هرنوع فعالیت در حوزه روان‌شناسی و مشاوره اعم از حضوری، تلفنی، اینترنتی، آنلاین، آفلاین و سامانه‌های برگزاری کارگاه و دوره آموزشی نیازمند درج شماره پروانه فعالیت واخذ مجوز راه‌اندازی و برگزاری دوره و تأیید تعرفه دریافتی است.

لذا درخواست می شود تا ضمن اجتناب از مشارکت و ثبت نام در فعالیت‌هایی که مجوز سازمان را ندارند درصورت مشاهده تخلفات موارد را از طریق شماره تلفن 66903544-021 به معاونت انتظامی و رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای اطلاع‌رسانی شود. بدیهی است ، گواهی این قبیل کارگاه ها و دوره های آموزشی که از سازمان مجوز ندارند، فاقد اعتبار است.

لازم به ذکر است، مجوز مؤسسه یا مراکز که توسط نهادها و سازمان‌ها صادر می شود به منزله فعالیت روان‌شناسی و مشاوره نیست و تنها مرجع صدور مجوز و فعالیت بر عهده سازمان نظام روان‌شاسی و مشاوره کشور است.

 

روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور


telegram2 files