اضطراب و تنش‌های خانوادگی، مهمترین مشکلات روانشناختی روزهای کرونایی

اضطراب و تنش‌های خانوادگی، مهمترین مشکلات روانشناختی روزهای کرونایی

 

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به ارائه بیش از 38 هزار مشاوره تلفنی، اینترنتی و… از سوی مراکز مشاوره همزمان با شیوع کرونا، مهمترین مشکلات روانشناختی مطرح شده در این دوران را تشریح کرد.

اعظم کریمی  به تشریح اقدامات مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده زیر نظر وزارت ورزش و جوانان همزمان با شیوع کرونا در کشور پرداخت و گفت: از هنگام شیوع ویروس کرونا، مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده فعالانه در صف اول خدمات رسانی برای رفع نگرانی ها و مشکلات ناشی از ویروس کرونا قرار دارند.

وی مهم‌ترین علل مراجعه به این مراکز را نگرانی، اضطراب، وسواس و عدم تحمل ابهام، مشکلات والدین با فرزندان و همچنین تنش‌های خانوادگی در این دوران دانست و افزود: از اسفندماه سال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه بیش از 38 هزار مورد مشاوره به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری و از طریق سامانه 4030 انجام شده است.

کریمی با اشاره به انجام 1870 مورد گفتگوهای زنده از طریق اسکایپ و اینستاگرام در این ایام نیز گفت: بیش از 3900 مورد تولید محتوا در قالب خدمات رسانه‌ای شامل تهیه کلیپ، موشن گرافی، تهیه فیلم کوتاه و … توسط این مراکز انجام شده است.

 

منبع: ایسنا


telegram2 files