بازگشایی مجدد مراکز مشاوره منوط به وضعیت هر استان

بازگشایی مجدد مراکز مشاوره منوط به وضعیت هر استان

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح نحوه ادامه فعالیت مراکز مشاوره و روانشناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: تمام دوره‌های آموزشی گروهی که نیاز به تجمع افراد یا قرار گرفتن در یک مکان دارد تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

بهزاد وحیدنیا، با بیان اینکه در ستاد ملی مقابله با کرونا جلسات متعددی در خصوص نحوه فعالیت مراکز بهزیستی برگزار شده است، گفت: به نظر می‌رسد تداوم پاندمی کرونا باعث خواهد شد تا بتوانیم ظرفیت ارائه خدمات تخصصی را در حوزه درمان و ارتقای سلامت روان تقویت کنیم.

وی افزود: با این استدلال اجازه بازگشایی و ادامه فعالیت مراکز مشاوره با شرط رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های مربوطه، اخذ مجوز از ستاد مقابله با کرونا کشور، مدیرکل بهزیستی و مجموعه پیشگیری از شیوع کرونا استان بر اساس شرایط هر استان امکان‌پذیر خواهد بود.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه دستورالعمل مربوط به مدیریت خدمات مشاوره‌ای در شرایط کرونا را تدوین کرده‌ایم، تصریح کرد: براین اساس تمام‌ مراکز مشاوره می‌توانند سهم قابل توجهی از خدماتشان را به شکل تلفنی با مجوز موقت و تحت نظارت سازمان پیش ببرند که تقاضاهای زیادی هم در این خصوص به چشم می‌خورد.

وحیدنیا در ادامه با بیان اینکه تمام دوره‌های آموزشی گروهی که نیاز به تجمع افراد یا قرار گرفتن در یک مکان دارد تا اطلاع ثانوی لغو شده است، تاکید کرد: به این ترتیب فعلا اجازه برگزاری این دوره‌ها را نمی‌دهیم. بنابراین چه دوره‌های مذکور عمومی باشند و چه تخصصی، رای سازمان بر برگزاری غیرحضوری است.

 

منبع: ایسنا


telegram2 files