مبتلایان به وسواس در مواجه با کرونا چه کنند؟

مبتلایان به وسواس در مواجه با کرونا چه کنند؟
با شیوع کروناویروس جدید، اغلب افراد اضطراب را تجربه می‌کنند و این مختص افراد مبتلا به وسواس نیست. اما این افراد ممکن است، واکنش شدیدتر و یا اضطراب بیش‌تری را تجربه کنند که برای مواجهه درست با این وضعیت باید شرایط زیس را بدانند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز:  اغلب افراد اضطراب را تجربه می‌کنند و این مختص افراد مبتلا به وسواس نیست. اما این افراد ممکن است، واکنش شدیدتر و یا اضطراب بیش‌تری را تجربه کنند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید بدانید:

شما تنها نیستید. طبیعی است که همه میزانی از اضطراب را داشته باشیم. به خودتان بگویید “من ممکن است اضطراب زیادی داشته باشم و در این شرایط طبیعی است. ” یا “واقعا شرایط سختی برای همه ما است. ”

توجه کنید که چه چیزی شروع کننده «تمیزکردن و شستن» است؟ آیا شست و شو را برای رعایت توصیه­های پیشگیرانه انجام می‌دهید؟ یا برای رهایی از افکار مزاحم و اضطراب؟

کار‌های توصیه شده را انجام دهید نه بیشتر نه کمتر، و سعی کنید به افکار وسواسی توجه نکنید. وقتی به توصیه­های ارائه شده عمل کردید به خود بگویید “کافی است”. اگر فکر‌هایی دارید مانند اینکه “آیا درست انجام دادم؟ “، “مدت شستن دستم کافی بود؟ ” سعی کنید آن‌ها را کنار بگذارید.

اخبار را تنها یک بار در روز از منبع معتبر پیگیری کنید. از چک کردن مکرر اخبار و خواندن مکرر مطالبی در مورد ویروس خودداری کنید.

میزان خطر را بیش از آنچه هست تخمین نزنید. درست است ابتلا به ویروس کرونا نگران‌کننده است، اما تعداد زیادی از افراد مبتلا علایم خفیف و متوسط دارند.

سعی کنید روی موضوع کرونا و نگرانی­های آن کمتر تمرکز کنید و سعی کنید خودتان را با کار‌های دیگری سرگرم کنید.

به “اکنون”و “اینجا” تمرکز کنید. در حال حاضر و اینجا همه چیز برای من مناسب است. دائم فکر نکنید چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد؟

سعی کنید عدم قطعیت را بپذیرید. اضطراب ریشه در عدم تحمل ابهام دارد. شما ویروس را نمی­بینید و نمی­توانید صددرصد مطمئن شوید همه چیز امن است. به هر حال ما همه چیز را نمی­توانیم کنترل کنیم.

در صورت آزار دهنده بودن علایم و ادامه­دار بودن آن، اگر با وجود به­کارگیری روش­های خودمراقبتی نتوانستید عملکرد روزمره خود را حفظ کنید با پزشک، روانشناس، یا روانپزشک مشورت کنید. در حال حاضر بسیاری از خدمات درمانی به صورت آنلاین و تلفنی ارائه می­شوند.


telegram2 files