مبتلایان به وسواس در مواجه با کرونا چه کنند؟

مبتلایان به وسواس در مواجه با کرونا چه کنند؟

با شیوع کروناویروس جدید، اغلب افراد اضطراب را تجربه می‌کنند و این مختص افراد مبتلا به وسواس نیست. اما این افراد ممکن است، واکنش شدیدتر و یا اضطراب بیش‌تری را تجربه کنند که برای مواجهه درست با این وضعیت باید شرایط زیس را بدانند.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از بهداشت نیوز:  اغلب افراد اضطراب را تجربه می‌کنند و این مختص افراد مبتلا به وسواس نیست. اما این افراد ممکن است، واکنش شدیدتر و یا اضطراب بیش‌تری را تجربه کنند. اگر شما هم چنین شرایطی دارید بدانید:

شما تنها نیستید. طبیعی است که همه میزانی از اضطراب را داشته باشیم. به خودتان بگویید “من ممکن است اضطراب زیادی داشته باشم و در این شرایط طبیعی است. ” یا “واقعا شرایط سختی برای همه ما است. ”

توجه کنید که چه چیزی شروع کننده «تمیزکردن و شستن» است؟ آیا شست و شو را برای رعایت توصیه­های پیشگیرانه انجام می‌دهید؟ یا برای رهایی از افکار مزاحم و اضطراب؟

کار‌های توصیه شده را انجام دهید نه بیشتر نه کمتر، و سعی کنید به افکار وسواسی توجه نکنید. وقتی به توصیه­های ارائه شده عمل کردید به خود بگویید “کافی است”. اگر فکر‌هایی دارید مانند اینکه “آیا درست انجام دادم؟ “، “مدت شستن دستم کافی بود؟ ” سعی کنید آن‌ها را کنار بگذارید.

اخبار را تنها یک بار در روز از منبع معتبر پیگیری کنید. از چک کردن مکرر اخبار و خواندن مکرر مطالبی در مورد ویروس خودداری کنید.

میزان خطر را بیش از آنچه هست تخمین نزنید. درست است ابتلا به ویروس کرونا نگران‌کننده است، اما تعداد زیادی از افراد مبتلا علایم خفیف و متوسط دارند.

سعی کنید روی موضوع کرونا و نگرانی­های آن کمتر تمرکز کنید و سعی کنید خودتان را با کار‌های دیگری سرگرم کنید.

به “اکنون”و “اینجا” تمرکز کنید. در حال حاضر و اینجا همه چیز برای من مناسب است. دائم فکر نکنید چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد؟

سعی کنید عدم قطعیت را بپذیرید. اضطراب ریشه در عدم تحمل ابهام دارد. شما ویروس را نمی­بینید و نمی­توانید صددرصد مطمئن شوید همه چیز امن است. به هر حال ما همه چیز را نمی­توانیم کنترل کنیم.

در صورت آزار دهنده بودن علایم و ادامه­دار بودن آن، اگر با وجود به­کارگیری روش­های خودمراقبتی نتوانستید عملکرد روزمره خود را حفظ کنید با پزشک، روانشناس، یا روانپزشک مشورت کنید. در حال حاضر بسیاری از خدمات درمانی به صورت آنلاین و تلفنی ارائه می­شوند.

1 دیدگاه

  1. روان شناسی ضرورت نگرانی

    نگرانی ضرورت بقا برای بودن است نه برای نبودن!

    نگرانی آغازی است برای یک حرکت، حرکتی که فرد را از بی تفاوت بودن و بی خیال بودن و در دام بلا گرفتار شدن نجات می دهد.

    بیایید نگوییم نگران نباش! بی خیال باش ولش کن این حرفها چیه! اینا برای خودشون میگن! و برای پشتوانه حرفامون پشت خدا قایم می شویم پشت روایات! پشت حدیث! و خیلی چیز های دیگر، و تا جایی که می تونیم برای بی خیال بودن و بی تفاوت بودن و اینکه هیچ اتفاقی نمی افته! شواهد تایید کننده می یاریم! و بدون هیچ گونه وسایل پیشگیری و رعایت اصول و موازین بهداشتی، وارد فضاهای ویروسی می شویم، و دست به هر جا و هر مکان از لمس تا لیسیدن می زنیم! و تلاش درمانگران جان برکف جبهه سلامت را بی اهمیت و به سخره می گیریم و به جای اینکه قبری برای ویروس بکنیم و آن را دفن ‌کنیم، قبرهایی برای علم و دین و مردمانی که حقشان است که زنده بمانند، می کنیم!.

    ☝️بیایید کمی نگران باشیم، و جلو ناقلین ویروس را در فضای بیرون از بیمارستانها قرنطینه کنیم و نگذاریم بیش از آن چه که مردم باید زندانی خانه هایشان به خاطر ناقلین بی خیال و بی تفاوت ویروس هاباشند، آنها را در حبس خانگی نگه داشته و بیمارستان ها را قربانگاه مدافعان جبهه سلامت قرار دهیم!
    Mohammad Habibii Clinical psychologist

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *