رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در نامه ای گزارش فعالیت‌های روان‌شناسان و مشاوران کشور برای مقابله با استرس و اضطراب ویروس کرونا را به استحضار رئیس جمهور رساند

رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در نامه ای گزارش فعالیت‌های روان‌شناسان و مشاوران کشور برای مقابله با استرس و اضطراب ویروس کرونا را به استحضار رئیس جمهور رساند

 

به گزارش سایک نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور، دکتر محمد حاتمی؛ رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور طی نامه‌ای در ۱۰ بند، فعالیت‌های سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ج.ا‌.ا را از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون به استحضار رئیس محترم جمهور رساند. در این نامه ضمن اعلام آمادگی 30 هزار عضو سازمان جهت مقابله با استرس و اضطراب ناشی از وحشت ویروس کرونا، تأکید شده است که آرامش مردم، عادی‌سازی زندگی، سبک زندگی جدید، خود مراقبتی، اوقات فراغت خانواده ها و کودکان، گروه‌های در معرض خطر و امید آفرینی برنامه‌هایی است که توسط روان‌شناسان و مشاوران در حال اجرا است. روان‌شناسان و مشاوران آماده هر گونه همیاری با ستاد ملی مقابله با بحران کرونا هستند و اکنون از طریق سامانه‌های 4030، 137 و سایر سامانه‌های فعال در حال خدمت‌رسانی به مردم جامعه هستند. دفاتر و مراکز خدمات روان شناسی و مشاوره کشور نیز به صورت تلفنی، مجازی و حضوری با حفظ توصیه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شبانه روزی در حال فعالیت هستند.

راه‌اندازی گروه واتس‌آپ توسط سازمان و به اشتراک گذاشتن تجربیات روان‌شناسان و مشاوران با احساس وظیفه ملی، دیگر اقدامی است که طی آن مدافعان سلامت روان، نقش تاریخی خود را ایفاء می‌کنند. مطمئناً این مجاهدت اعضاء سازمان در حافظه تاریخی ملت ایران ثبت خواهد شد و در آینده عمق و جایگاه رفیع سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور برای حاکمیت و مردم بیشتر روشن خواهد شد. تولید بسته‌های آموزشی، پیام‌های آموزشی، مصاحبه با رسانه‌ها، روش‌ها و تکنیک‌های مقابله با استرس ویروس کرونا توسط روان‌شناسان و مشاوران آموزش داده می‌شود.

دکتر محمد حاتمی در این نامه تأکید کرده است که اگر امکانات لازم در اختیار سازمان قرار گیرد، روان‌شناسان و مشاوران در آرامش دهی به جامعه بیش از این فعال خواهند شد. رئیس محترم جمهور جناب آقای دکتر حسن روحانی نیر به لحاظ استفاده بیشتر از سرمایه اجتماعی روان‌شناسان و مشاوران کشور بر اساس نامه رئیس سازمان به جناب آقای دکتر سعید نمکی، رئیس محترم ستاد ملی مقابله با بحران کرونا، جناب آقای دکتر نوبخت، معاون محترم ریاست جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر آشنا؛ مشاور محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک دستورات لازم را صادر کرده است.

ضمن تبریک به همه روان‌شناسان و مشاوران کشور که با احساس وظیفه ملی در چارچوب ضوابط و برنامه‌های سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ج.ا.ا، در حال اجرای وظیفه خطیر ملی خود هستند، سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور از همه عزیزان در حال خدمت‌رسانی تقدیر می کند.


telegram2 files