راه‌اندازی پویش «#خوشخبرهستم» برای کاهش فشار روانی مسائل مختلف

راه‌اندازی پویش «#خوشخبرهستم» برای کاهش فشار روانی مسائل مختلف

 

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران از راه‌اندازی پویش جهانی «#خوشخبرهستم» برای کاهش فشار روانی ناشی از مسائل مختلف جهانی از جمله بیماری کرونا خبر داد.

سید حسن موسوی چلک ، با تاکید بر اهمیت حفظ  سلامت روان افراد در جریان بحران‌های مختلف گفت: زندگی اجتماعی در تمامی جوامع همیشه بر وفق مراد نیست و بحران‌ها و حوادث مختلف بزرگ و کوچک اقتصادی، سیاسی، نظامی، اجتماعی، بهداشتی، طبیعی و غیر طبیعی از قبیل جنگ، سیل، زلزله، طوفان، شورش‌های اجتماعی و سیاسی، تصادفات، خشونت‌های اجتماعی، بحران‌های بهداشتی از قبیل کرونا، ابولا، سارس و… موجب می‌شود شرایط زندگی برای مردم در جهان و یا کشورهایی که بحران آنجا به وقوع می‌پیوندد، سخت‌تر شود.

وی افزود: در این شرایط معمولا اخبار منفی، نگران کننده و ناامید کننده بسیار زیاد شنیده و منتشر می‌شود؛ به طوری که سلامت اجتماعی و روانی مردم را تهدید کرده و تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال اتفاقات بزرگ و کوچک خوب و خوشایندی هم در حوزه‌های مختلف به وقوع می‌پیوندد که می‌تواند کمی «حال ما را بهتر کند».

موسوی چلک با اشاره به اینکه انجمن مددکاران اجتماعی ایران به مناسبت روز جهانی مددکاری اجتماعی پویش بین المللی #خوشخبرهستم را راه‌اندازی کرده است، ادامه داد: این پویش می‌کوشد تا هریک از ما به سهم خود در انتشار اخبار کوچک و بزرگ داخلی و بین‌المللی قدمی بر داریم. البته این پویش به منزله این نیست که مشکلات دیده نشود یا توجیه وضع موجود باشد چرا که مطالبه‌گری از جمله وظایف هر شهروندی در تمامی جوامع است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در ادامه تصریح کرد: بر این باور هستیم که انتشار اخبار خوب در کنار مطالبه‌گری و نقدهایی که وجود دارد، می‌تواند کمی از فشارهای وارده بر هر یک از ما را بکاهد. فراموش نکنیم که مشکلات و بحران‌ها همیشه با انسان بوده و خواهد بود، اما انسان با قدرت اراده و تفکر و تعقل می‌تواند تدبیری اتخاذ کند که با کمترین تهدید و خطر از آنها عبور کند.

موسوی چلک افزود: در کنار ما اخبار خوبی از جمله ایده جدید، اختراع جدید، سیاستگذاری خوب، چاپ کتاب خوب، مشارکت خیرین و مردم در جامعه، تصمیم بنگاه‌های اقتصادی برای ایفای مسولیت اجتماعی، اهدای خون، پاکسازی محیط زیست، حمایت از کودک بی‌سرپرست، حمایت از سالمندان و افراد دارای معلولیت، پذیرش سرپرستی یک کودک، آموزش رایگان افراد، ساختن بیمارستان، مسجد، ساخت مسکن برای نیازمندان، برگزای کنسرت با هدف کمک به افراد نیازمند در شرایط بحرانی و غیر بحرانی، برگزاری مسابقات فوتبال با هدف کمک برای انجام یک کار، گذشتن از قصاص، تامین اقلام بهداشتی، تامین وسایل لوازم التحریر، کمک به آزادی زندنیان، کمک در بحران‌های سیل و زلزله و طوفان، کمک به ازدواج افراد، کمک به اشتغال افراد، ویزیت رایگان بیماران، اهدای غذا به نیازمندان، تهیه غذا برای کارتن خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها، بخشش اجاره خانه، آموزش رایگان کودکان کار و خیابان، تصمیم به معافیت مالیاتی در شرایط بحران، رفتار احترام آمیز مردم به یکدیگر، اهدای عضو بیمار درگیر مرگ مغزی، توجه به حقوق شهروندان و…از جمله اخباری هستند که می‌توانند مبنای اتفاقات خوب باشند.

موسوی چلک افزود: زندگی با نشاط مردم و «به زیستن اجتماعی» هدف نهایی مددکاری اجتماعی است. می‌توانیم با پیوستن به این پویش سهمی در ایجاد نشاط در جامعه و اطرافیان و دوستان داشته باشیم؛ چرا که زندگی در این شرایط لذت بخش‌تر می‌شود و معتقدیم که «جهان از جمله ایران، تشنه صلح و دوستی و آرامش» است.

انتهای پیام


telegram2 files