پیام دکترمحمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی خطاب به روانشناسان ومشاوران

پیام دکترمحمد حاتمی، رئیس سازمان نظام روانشناسی خطاب به روانشناسان ومشاوران

 

سلام علیکم
اکنون که مردم عزیز کشورمان در اثر شیوع ویروس کرونا دچار ترس، استرس، اضطراب و نا ایمنی روانی شده‌اند؛ ضرورت دارد، روان‌شناسان و مشاوران از طریق فضاهای مجازی جهت آرام‌سازی و مدیریت استرس، اقدامات مقتضی را انجام دهند. بدینوسیله تشکر خود و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره از تمام همکارانی که از لحظه انتشار خبر شیوع این ویروس از طرق مختلف از جمله مصاحبه و نگارش تکنیک‌های مقابله با استرس و اضطراب در فضاهای مجازی به یاری مردم شتافتند، اعلام نمایم.

سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به عنوان مرجع تخصصی روان‌شناسی و مشاوره کشور در هفته گذشته با تشکیل “کمیته مقابله با بحران کرونا” در سازمان مرکزی در مرحله اول طی اعلامیه‌ای از تمام روان‌شناسان و مشاوران درخواست نمود ،اقدامات عملی خود را از طریق فضاهای مجازی انجام دهندو کمیته لیست 96 نفر از اعضاء کمیسیون‌ها رابه صدا و سیما جهت کمک به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برای ارائه تکنیک‌ها و شیوه‌های مقابله با استرس و اضطراب ارسال نمود.

در ادامه سازمان طی نامه‌ای به دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با بحران آمادگی 30 هزار عضو رسمی این سازمان را جهت پیشگیری از اضطراب و استرس موجود و  همکاری جهت مدیریت وضع موجود و ارتقاء سلامت‌روان شهروندان اعلام گردید (متن نامه پیوست است). سازمان در جلسه ستاد مقابله با بحران شهرداری تهران شرکت  و آمادگی اعضاء سازمان جهت پاسخگویی به سؤالات مردم از طریق سامانه “137” و همچنین تدوین بسته‌های آموزشی و تبلیغات شهری با پیام‌های هدفمند اعلام نمود. اکنون کمیته مقابله با بحران با تشکیل گروه تولید محتوا در حال تدوین بسته‌های آموزشی جهت مقابله با استرس و اضطراب می‌باشد.

به اطلاع می‌رساند از امروز شنبه سازمان نظام با تشکیل گروه واتس‌آپ با نام پیام روان‌شناسان و مشاوران پیام و گفته‌های شما را جهت ارائه راهکارها و راه‌حل‌های “مقابله” با “استرس و اضطراب کرونا” همچنین استفاده از اوقات ایجاد شده در منزل جهت کارهای مشارکتی خانوادگی و چگونگی کاهش استرس کودکان ونوجوانان در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام وتلگرام به مشارکت همگان می‌گذارد؛ تا ضمن استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های تصویری و نوشتاری از دانش شما جهت مدیریت وضعیت موجود استفاده نمایند.

از شوراهای استانی می‌خواهم با تشکیل هسته های مردمی با مشارکت روانشناسان ومشاوران یک گروه واتس‌آپ استانی ضمن اینکه از پیام گروه واتس‌آپ مرکزی استفاده و نیز همکاری می‌نمایند، به طور خاص برای استان با توجه به وضعیت روانی منطقه از مشارکت تمام اعضاء در پخش پیام‌های آنان استفاده شود.به امید شکست این ویروس مرموز و پر التهاب؛ توفیق همه شما را از خداوند منان خواهانم.

محمد حاتمی

 


telegram2 files