رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، در نامه ای به وزیر بهداشت، از آمادگی روان شناسان برای کنترل اضطراب کرونا خبر داد.

رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، در نامه ای به وزیر بهداشت، از آمادگی روان شناسان برای کنترل اضطراب کرونا خبر داد.

به گزارش سایک نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر،  دکتر محمد حاتمی، در نامه‌ای به وزیر بهداشت، آمادگی روان شناسان و مشاوران را برای کمک به مدیریت استرس کرونا اعلام کرد.

در نامه رئیس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، خطاب به سعید نمکی وزیر بهداشت، آمده است: ترس، استرس، اضطراب و نگرانی ناشی از ویروس کرونا تمام شهروندان و خانواده‌ها را درگیر کرده است، صد البته این شرایط عوارض خطرناک‌تر از ویروس کرونا دارد که متعاقباً گزارشی در این باره ارائه می‌شود.

سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با سرمایه اجتماعی بیش از ۳۰ هزار عضو رسمی کارشناسی ارشد و دکتری در سراسر کشور آماده است، به هر گونه ستاد مقابله با بحران صلاح می‌داند؛ اقدامات عملی از جمله تدوین بسته‌های آموزشی مقابله با استرس و اضطراب، شیوه‌های آرام سازی روانی و سایر مداخلات روانشناختی جهت عادی سازی شرایط موجود را انجام دهد.

در شرایط کنونی باید با حضور دائمی روان‌شناسان و مشاوران در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی مردم را به سوی مدیریت استرس سوق داد.

در صورت صلاحدید، جلسه‌ای با حضور نمایندگان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره با آن وزارتخانه صورت گیرد تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌های موجود در سازمان جهت پیشگیری و کنترل ترس، اضطراب و استرس مردم استفاده شود.


telegram2 files