محمد حقانی، رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرداری تهران، از افتتاح فعالیت کانون نیلوفراندیشان متشکل از بازنشستگان شهرداری تهران و اساتید حوزه سلامت روان در دوره میانسالی خبر داد.

محمد حقانی، رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرداری تهران، از افتتاح فعالیت کانون نیلوفراندیشان متشکل از بازنشستگان شهرداری تهران و  اساتید حوزه سلامت روان در دوره میانسالی خبر داد.

 

محمد حقانی، رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان شهرداری تهران، از افتتاح فعالیت کانون نیلوفراندیشان متشکل از بازنشستگان شهرداری تهران و تعدادی از اساتید و آگاهان حوزه سلامت روان در دوره میانسالی، چهارشنبه ۱۶ بهمن ماه در فرهنگسرای اندیشه خبر داد.

وی همچنین افزود: اکثریت افراد وفتی به دوره میانسالی می رسند دچار سردرگمی میشوند. معمولا در سالهای جوانی چنان درگیر مسائل مربوط به آن دوره هستیم که کمتر به مشکلاتی که در دوره میانسالی با آن مواجه خواهیم بود فکر میکنیم و متاسفانه در جوامع امروزی نیز کمتر به این مهم پرداخته اند که برای ورود به این دوره چگونه آماده شویم.

لذا از آنجا که خانواده شهرداری تهران همیشه در برداشتن موانع از سر راه، خلاق بوده است، این بار نیز جمعی از بازنشستگان علاقمند با حضور اساتید و آگاهان در حوزه سلامت روان در دوره میانسال، برآن شده اند تا با تاسیس کانون نیلوفراندیشان اولین گام را در راه داشتن میانسالی سلامت، مولد و موفق بردارند.

اهداف این گروه عبارتند از :

۱_ بالابردن کیفیت زندگی روانی
۲_ایجاد تعادل و هماهنگی جسم و روان
۳_یافتن معنی در نیمه دوم عمر
۴_آشنایی با سالمندی خوب، مولد و موفق

همچنین سرفصل فعالیتها به شرح ذیل میباشد:

۱_ تشکیل کارگروه هنر و زیبایی شناسی
با برگزاری کارگاه های خوشنویسی، طراحی و نقاشی، موسبقی، شعر و شعرخوانی

۲_تشکیل کارگروه تعادل جسم و ذهن
برگزاری جلسات مدیتیشن، ریلکسیشن، تن آرامی و خنده درمانی

۳ -تشکیل کارگروه، گروه درمانی
برگزاری جلسات گفتگو و گریز از انزوای اجتماعی با حضور اساتید مرتبط

۴_تشکیل کارگروه معنا در نیمه دوم عمر
برگزاری کارگاه های اسطوره شناسی، خودشناسی و ..


telegram2 files